۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

راه‌اندازی خط کشتیرانی فرانسه در چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، گفت: مدیرعامل شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه و هیئت همراه در سفر به این منطقه و بازدید از امکانات و تاسیسات بندری درخصوص راه اندازی خط کشتیرانی منظم از مبادی مختلف دنیا به چابهار ابراز تمایل کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۵۹۹۲
راه‌اندازی خط کشتیرانی فرانسه در چابهار

به گزارش مانا، به نقل منطقه آزاد چابهار؛ حامد علی مبارکی در نشست با هیات یاد شده با اشاره به اینکه در چند سال آینده با راه اندازی صنایع مختلف از جمله پتروشیمی در این منطقه حجم تبادلات تجاری افزایش پیدا می کند، افزود: در دوره ی 5 ساله ی بعدی صادرات قابل توجهی از تولیدات پتروشیمی، نفت سنگین و مواد معدنی از چابهار به سایر نقاط دنیا را خواهیم داشت که نیاز به خط کشتیرانی برابر با استانداردهای جهانی را دوچندان می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به توافق هسته ای و بستر سازی و ایجاد زیرساخت های لازم در تجهیز تاسیسات و امکانات بندری چابهار با ورود کشتی های بزرگ و پهن پیکر ، چشم انداز بسیار روشنی برای این منطقه ترسیم شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: تمایل به سرمایه گذاری در زمینه راه اندازی خط کشتیرانی و تخفیف پلکانی و کاهش هزینه های بندری در چابهار می تواند میزان تخلیه و بارگیری کانتینری را به مقدار قابل توجهی از میزان فعلی افزایش دهد.
وی چشم انداز طبیعی منطقه در توسعه توریسم و گردشگری را حائز اهمیت دانست و افزود: خط کشتیرانی علاوه بر راه اندازی خط کشتیرانی تجاری می تواند با راه اندازی کشتی های تفریحی به ورود گردشگر و توریست کمک شایانی کند.
حامد علی مبارکی خاطر نشان کرد: چشم انداز طبیعی از جمله ساحل صخره ای و ماسه ای بکر، جنگل های حرا و غارهای سه گانه از جمله مکان های تفریحی و گردشگری هستند که می توانند توریست های طبیعت گرد را به این منطقه بکشانند.
در این نشست مدیر عامل شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه گفت: این شرکت یکی از سه شرکت بزرگ جهانی است که در دریای سرخ، خاورمیانه، آفریقا، پاکستان و افغانستان فعالیت دارد و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی خطوط کشتیرانی این شرکت در چابهار باشیم.
در این نشست مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی کشور و استان سیستان وبلوچستان و مدیران این شرکت حضور داشتند که در خصوص راه اندازی خط کشتیرانی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار