۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

برنامه‌ ایران و پاکستان برای استفاده از ظرفیت های صیادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بندر چابهار و گوادر در نزدیکی یکدیگر قرار دارند با برنامه‌ریزی های مشخص می توان از توان و ظرفیت دو بندر در صید و صیادی به طور مشترک استفاده کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۵۸۳۶
برنامه‌ ایران و پاکستان برای استفاده از ظرفیت های صیادی

به گزارش مانا، نادر میرشکار در نشست با هیئت تجاری پاکستان افزود: افزایش امنیت راه ها در پاکستان برای کامیون های ایرانی، تسهیل و بهبود صدور روادید، اشتراکات تجاری بین مناطق آزاد تجاری چابهار در ایران و گوادر در پاکستان، ایجاد یک باجه مرکزی در گمرک به منظور رفت و آمد راحت تجار دو طرف و افزایش دریچه های مرزی بین دو کشور از جمله مصوبات این نشست مشترک بود.
وی ادامه داد : یکی از خواسته های ایران توسعه هرچه بیشتر بازارچه های مرزی و جلوگیری از تجارت غیر قانونی به منظور بهبود وضعیت معیشت مردم مرزنشین دو کشور است زیرا جمهوری اسلامی ایران برنامه های جدی و منظمی برای قانونمند کردن تجارت مرزی دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: رئیس هیات ایرانی از هیات پاکستانی دعوت کرد تا به منظور مشاهده وضعیت تجاری چابهار از این بندر مهم دیدن کرده و پس از بررسی در صورت تمایل در زمینه سرمایه گذاری و تجارت اقدام کنند.
نادر میرشکار با تاکید بر آزاد بودن تجارت از ایران به پاکستان ادامه داد: کلیه اجناس به جز اقلام حرام و ممنوعه می تواند به راحتی در این مرز رد و بدل شود.
وی با اشاره به وجود بارانداز و انبار در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ما از تاسیس بارانداز و انبار توسط دولت پاکستان در میرجاوه به منظور آسایش تجار خود استقبال کرده و در صورت تمایل فضای لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مسایل مهم، الکترونیکی کردن بخش عمده تجارت در مرزها به منظور کاهش کاغذ بازی و سو استفاده برخی افراد است.
میرشکار خاطرنشان کرد: برای توسعه و کمک فعالان اقتصادی بومی، ملی و خارجی باید تسهیلات و امتیازات ویژه در نظر بگیریم در غیر این صورت نمی توانیم انتظارات مطلوبی در عمل مشاهده کنیم.

برچسب ها: صید آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار