۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

تداوم شرایط پایداربرای سفرهای دریایی به خلیج فارس

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان در دو روز آینده همچنان شرایط پایدار برای سفرهای دریایی به خلیج فارس حاکم است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۶۶۹
تداوم شرایط پایداربرای سفرهای دریایی به خلیج فارس
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با وجود حاکمیت جریانات گرم جنوبی بر سواحل و خلیج فارس ، شرایط برای فعالیت قایق ها و شناورهای صیادی در صیدگاههای شمال خلیج فارس مناسب است.
کوروش بهادری از کاهش سه درجه ای دمای هوا در سواحل جنوبی خلیج فارس خبر داد و افزود: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی ، از شدت گرما و شرجی هوا در این مناطق کاسته شده است.
وی دمای هوا درسواحل جنوبی خوزستان را بین 46تا 48درجه بالای صفر عنوان کرد و افزود: با وجود کاهش نسبی دما ، همچنان هوای گرم در این مناطق حاکم است که در این موقع از سال طبیعی و در حد نرمال است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه از همه شناورهای دریایی که عازم خلیج فارس هستند خواست اطلاعات موثق هواشناسی را از سامانه اطلاع رسانی این اداره کل و یا گوشی های همراه هوشمند دریافت کنند.
در دو هفته اخیر شبکه های اجتماعی اخبار ضد و نقیض و غیرموثق از شدت گرما در سواحل جنوبی خوزستان بازنشر کرده بودند که توسط مسوولان هواشناسی تکذیب و رد شد.
گرما در سواحل و مناطق فراساحلی خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا آبان ماه با شدت و ضعف ادامه دارد.
شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان شهرهای ساحلی و بندری استان خواسته از بکارگیری وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک(13تا 19) خودداری کنند تا فشار بیش از حد به شبکه ، سبب خاموشی برق نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار