۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
از سوی وزیر کار ؛

آئین رسیدگی به شکایت دریانوردان در کشتی ابلاغ شد

وزیر کار آئین رسیدگی سریع و موثر به شکایت دریانوردان در کشتی را ابلاغ کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۵۵۹۹
آئین رسیدگی به شکایت دریانوردان در کشتی ابلاغ شد
به گزارش مانا ، آئین رسیدگی به شکایت در کِشتی به استناد بند (الف) ماده (۱) آئین نامه تفکیک وظایف ناشی از قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه کاردریایی مصوب سازمان بین المللی کار مصوب ۱۳۸۹ موضوع تصویب نامه مورخ ۹۴.۰۳.۳۱ هیات وزیران و به منظور رسیدگی سریع، موثر و عادلانه به شکایت دریانوردان در خصوص ادعای نقض مقررات مقاوله نامه مذکور و سایر مقررات و هر نوع رفتار تبعیض آمیز ابلاغ شد.
براساس ماده یک این آئین نامه، دریانوردان از حق طرح شکایت به مقامات صلاحیت دار مذکور در بندهای یک، دو و چهار ماده ۲ این آئین نامه برخوردارند. همچنین مالک کشتی یا فرمانده کشتی باید حداقل یک نفر را به منظور ارائه کمک های مشورتی در کشتی معرفی کند ؛ چنین شخصی باید برمبنای روشی محرمانه، مشاوره ای بی طرفانه درباره چگونگی طرح شکایت دریانوردان ارائه  و در فرآیند رسیدگی به شکایت، به آن ها مساعدت کند.
دربخش دیگری از این آئین نامه آمده است: دریانوردان و یا افراد معتمد مذکور در بندهای ۲ و ۳ نباید به علت طرح شکایت تحت بازخواست و پیگیرد قرار گیرد. همچنین طرح شکایت براساس این آئین نامه، خدشه ای به حقوق دریانوردان برای طرح دعوا در مراجع قضایی با سایر مراجع حل اختلاف حسب مورد وارد نمی کند.
مالک کشتی علاوه بر ارائه نسخه ای از قرارداد کار، باید یک نسخه از متن آئین رسیدگی به شکایت در کشتی حاوی اطلاعات مربوط به نام شخص معتمد مذکور در بند (۲)، نشانی و شماره تلفن مالک کشتی و مرجع صلاحیت دار برای رسیدگی به شکایات در دولت صاحب پرچم و در صورتی که این محل با محل اقامت دریانوردان متفاوت باشد، دولت محل اقامت دریانورد را در اختیار دریانوردان قرار دهد. مالک کشتی باید هرگونه تغییر در آئین رسیدگی به شکایت در کشتی را از طریق آگهی آن در کشتی به دریانوردان اطلاع دهد.
برچسب ها: دریانورد
ارسال نظرات

نظرات کاربران

عباس United States of America ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴
0
0
والا شرکت ما که خیلی راحت داره نند و تند ایرانی هارو اخراج میکنه و هندی میاره
خداییش نفرات ایرانی خیلی بهتر هسنن و سطح هوشی شون بالاست ولی این هندی ها صرفا به خاطر این که حقوق کمی میگیرن راحت میارنشون
اگه دولت یه قانون بزاره که هر کشتی که تو خلیج فارس داره واسه سکوهای نفتی ایران خدمات میده باید نصف بیشتر نفراتش حداقل ایرانی باشه به خدا خیلی از بچه ها بر میگردن سره کارشون
این طرح زیاد کارایی نداره
شرکت ما مالک ایرانی داره ولی پرچم و اسمش خارجیه.روز به روز هم هندی ها دارن بیشتر میشن
آخرین اخبار