۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

بدترین واقعه صادرات خودرو از طریق دریا

غرق کشتی حامل دو هزار و 800 خودروی نو که بر اثر برخورد با کشتی دیگری در کانال انگلیس در سال 2002 رخ داد فاجعه آمیزترین واقعه حمل خودرو از طریق دریا محسوب می شود.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۵۷۵
بدترین واقعه صادرات خودرو از طریق دریا
به گزارش گروه بین الملل مانا، در این حادثه که دلیل اصلی آن مه غلیظ اعلام شد کشتی Tricolor با پرچم نروژ و حمل دو هزار و 862 خودروی نو و 77 کانتینر در 30 مایلی Ramsgate با یک کانتینربر برخورد کرد که منجر به غرق کشتی Tricolor شد.
کشتی نامبرده متعلق به کشتیرانی Wilhelmsen با وزن 50 هزار تن سفر خود را از بلژیک آغاز و در راه خود به مقصد Southhampton به دلیل مه غلیظ با کانتینربر با پرچم باهاماس برخورد کرد.
با غرق کشتی کاپیتان نروژی کشتی حمل خودرو به همراه 22 پرسنل فیلیپینی آن، کشتی را ترک کردند و توسط گارد ساحلی فرانسه از آب گرفته شدند.
این گزارش در ادامه افزود: یکسال بعد عملیات خروج سوخت از این کشتی پایان پذیرفت و خودروهای داخل آن خارج شدند.
این واقعه همچنین آلودگی زیست محیطی بالایی را به دلیل نشت سوخت کشتی در پی داشت.
گزارش انجمن حمایت از پرندگان در همین خصوص اعلام کرد: پس از وقوع این حادثه یک هزار پرنده توسط این آلودگی کشت و یا آسیب دیدند.
شایان ذکر است کشتی دیگری در هنگام عبور از این منطقه با بقایای کشتی Tricolor در آب برخورد کرد. تنها چند ماه بعد نیز یک یدک کش با بقایای این کشتی برخورد کرد که منجر به نشست میزان زیادی سوخت به کانال انگلیس شد.
عملیات بیرون کشیدن این کشتی از آب سه ماه به طول انجامید که شامل بیرون کشیدن 9 قطعه سه هزار تنی از آب بود که توسط جرثقیل های دریایی و یک کابل از جنس الماس از یک سکوی دریایی به سکوی دریایی دیگر انتقال یافتند و در آخر یک دوبه مسئولیت حمل این قطعات به بندر Zeebrugge را برعهده داشت.
برچسب ها: غرق کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار