۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

تشکیل ستاد تخصصی ساماندهی سواحل بوشهر

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر برای ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر سواحل یک ستاد و 9 کمیته تخصصی تشکیل می‌شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۵۷۴
تشکیل ستاد تخصصی ساماندهی سواحل بوشهر
به گزارش مانا، فتح الله حقیقی در نشست ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر سواحل استان بوشهربا بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین ساحل در استان‌های حوزه خلیج فارس است بیان کرد: استان بوشهر بیش از 937 کیلومتر مرزدریایی با خلیج فارس دارد که طولانی‌ترین مرز دریایی است که از نظر کمی و کیفی در کشور و منطقه کم نظیر است.
حقیقی عنوان کرد: پارس جنوبی، جزایر ذی‌قیمت مانند خارگ با هشت شهرستان ساحلی، همسایگی با کشورهای منطقه، نیروگاه اتمی، سیراف، پرورش میگو، تاریخ غنی استان و تاریخ سلحشوری و مبارزه این خطه بخشی از ظرفیت‌های این استان است که حتی در کشور نیز کامل معرفی نشده است.
وی در ادامه به آماری از گردشگری اشاره کرد و افزود: در 1950 میلادی تعداد گردشگران دنیا 25 میلیون نفر بود که این رقم در 2013 بالغ بر یک میلیارد 187 میلیون شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: طبق آمار بین المللی درآمد حاصل از جابجایی این گردشگران حدود 2.3 میلیارد دلارنصیب کشورها کرد.
حقیقی بیان کرد: دو هزار سرمایه‌گذاری ویژه در توسعه زیرساخت گردشگری کرده‌اند به طوری که حاصل این تلاش‌ها سبب شد در کشورهای مختلف از سال 2014 از هر هفت اشتغال، یک اشتغال به گردشگری اختصاص یابد.
وی خاطرنشان کرد: ایران با قدمت 11 هزار ساله، یک میلیون بنای تاریخی، 32 هزار اثر ثبت ملی و 17 اثر ثبت یونسکو و با داشتن ظرفیت‌های مذهبی، زیارتی، توریسم سلامت، بین 15 کشور اول جاذبه گردشگری است اما سهم ایران از این جاذبه‌ها نیم درصد است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: در سند افق 1404 تا 2025 پیش‌بینی ایران این است که 20 میلیون گردشگر و 30 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
حقیقی اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد ما به جد باید از موازی کاری، تعدد متولی و جزیره‌ای عمل کردن پرهیز و نقشه راه عملیاتی که مبتنی بر ارائه دقیق وضعیت موجود به مطلوب را ترسیم کند، جایگزین کنیم.
وی گفت: خوشبختانه مدیریت علمی و استراتژیک استاندار بوشهر نوید حرکت در راستای توسعه متوازن استان و از جمله ساماندهی سواحل را می‌دهد که همه باید در راستای علمی شدن این سیاست باید تلاش کنیم.
حقیقی با بیان اینکه سواحل استان بوشهر به شرط توجه به ایجاد زیرساخت‌های اصولی، دارای ظرفیت بالای گردشگری است خاطر نشان کرد: سواحل استان بوشهر ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی دارد که دراین راستا با درایت استاندار بوشهر طرح‌های دهکده گردشگری ساحلی دراستان بوشهر تدوین و اجرایی شده است.
وی، از تخصیص اعتبارات لازم برای ساماندهی سواحل خبرداد و تصریح کرد: امسال برای ساماندهی و نظارت بر سواحل اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات شایسته‌ای در راستای جذب این اعتبارات صورت گیرد.
حقیقی با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی برای ساماندهی سواحل تشکیل می‌شود بیان کرد: در استان بوشهر برای ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر سواحل یک ستاد و 9 کمیته تخصصی ذیل ستاد تشکیل می‌شود.
برچسب ها: ساحل بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار