۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

گردهمایی دانشگاه های دریایی در شهریورماه

جلسه اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی شهریور ماه امسال در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۴۴۹
گردهمایی دانشگاه های دریایی در شهریورماه
دکتر مسعود صدری نسب، رئیس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: روسای تمام دانشگاه های کشور که در آنها رشته های مرتبط با دریا تدریس می شود عضو اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی هستند.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این اتحادیه در پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی دایر است، گفت: جلسات این اتحادیه به صورت فصلی از سال 86 تا کنون در این پژوهشگاه با حضور اعضا برگزار می شود.
رئیس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی عنوان کرد: پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی به عنوان پژوهشگاه فعال کشور در زمینه علوم دریایی است.
وی گفت: بنابراین همکاری با این پژوهشگاه توسط دانشگاه های دریایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: توسعه علمی دانشگاه های دریایی کشور از بعد پژوهشی بسیار حائز اهمیت است که این پژوهشگاه می تواند کمک شایانی در این زمینه به این دانشگاه ها داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: جلسه اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در فصل بهار برگزار نشد اما قرار است شهریور ماه جلسه این اتحادیه برگزار شود.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اذعان داشت: جلسات این اتحادیه با هدف توسعه فرهنگ دریایی با استفاده از توسعه رشته های دریایی و ایجاد دانشگاه های جدید در استان های ساحلی صورت می گیرد.همچنین انسجام هر چه بیشتر بین دانشگاه های دریایی و هماهنگی آنها نیز از جمله اهداف برگزاری جلسات اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی است.
به گفته وی، اهمیت به جامعه دریایی، تدوین سرفصل های جدید و بازنگری مجدد سرفصل های رشته های جدید از دیگر موارد مورد بررسی در جلسات اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی است.
صدری نسب تصریح کرد: در جلسات این اتحادیه درخواست مراکزی که خواستار عضویت در اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی را داشته اند نیز بررسی خواهد شد.
وی همچنین در خصوص فعالیت های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اذعان داشت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر شامل دانشکده های مهندسی دریا، اقتصاد و مدیریت دریا، علوم دریایی و اقیانوسی و منابع طبیعی دریا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تاکید کرد: قصد داریم تعداد رشته های این دانشگاه ها را در راستای ارتقای سطح علمی کشور هر ساله افزایش دهیم.
وی گفت: افزایش رشته های دریایی در دانشگاه های کشور در دستور کار تمام دانشگاه های کشور قرار دارد که امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
برچسب ها: دانشگاه دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار