۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

پردیس دریایی دانشگاه خلیج فارس احداث می شود

پردیس دریایی دانشگاه خلیج فارس در قالب سه دانشکده علوم و فناوری های زیستی دریایی، کسب و کار دریا و مهندسی دریا و سواحل احداث خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۴۴۸
پردیس دریایی دانشگاه خلیج فارس احداث می شود

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سند راهبردی این دانشگاه به تازگی تصویب شده و به زودی اجرا خواهد شد.
دکتر عبدالمجید مصلح، در ادامه گفت: یکی از مهمترین اهداف این سند راهبردی احداث پردیس دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر است.
این مقام مسئول در دانشگاه بوشهر تاکید کرد: این پردیس در قالب سه دانشکده علوم و فناوری های زیستی دریایی، کسب و کار دریا و مهندسی دریا و سواحل احداث خواهد شد.
وی یادآور شد: هم اکنون به منظور ساخت این پردیس در حال انجام مذاکرات لازم بامقامات مربوطه استانی به منظور تملک زمین مورد نظر هستیم.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر همچنین یادآور شد: زمین مورد نیاز برای ساخت پردیس دریایی در شهرستان بوشهر در نظر گرفته شده است.
دکتر مصلح در ادامه سخنان خود افزود: طراحی ساخت این پردیس هنوز به اتمام نرسیده و اعتبارات لازم به منظور ساخت این پردیس دریایی برآورد نشده است.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاکید کرد: ساخت پردیس دریایی حداقل سه الی چهار سال به طول خواهد انجامید.
وی با اشاره به اینکه کلاس های دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر تا کنون در ساختمانی مجزا برگزار نشده بوده است، گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از مهرماه امسال فضایی مجزا برای این دانشکده اختصاص خواهد یافت.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاکید کرد: پس از اتمام ساخت پردیس مذکور، کلاس های دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به آن ساختمان انتقال خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم رشته های دانشکده علوم و فنون دریایی خرمشهر را توسعه دهیم .
وی تصریح کرد: به این منظور هماهنگی های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است و ایجاد رشته های جدید در حال طی کردن مراحل لازم است.
دکتر مصلح یادآور شد: هم اکنون دانشگاه خلیج فارس در رشته های شیلاتی و کشتی سازی جز رتبه های برتر کشور از نظر سطح علمی و آموزشی است.
وی گفت: امیدوایم با توسعه رشته های جدید و ارتقاء سطح علمی دانشگاه بتوانیم در سایر رشته های تحصیلی نیز جز دانشگاه های برتر کشور باشیم.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: قصد داریم رشته های شیلاتی را در دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس بیشتر توسعه دهیم.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حضار در دانشگاه های کشورمان در زمینه رشته های مرتبط با نفت و گاز و کشتی سازی آنچنان که باید از نظر آموزش علمی در سطوح بالا و تربیت کارشناسان مجرب اقدام نکرده ایم بنابراین ضروری است که بتوانیم همراه با احداث پردیس دریایی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر نسبت به ایجاد رشته های جدید و تدریس آنها در این پردیس از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهیم.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزیهای در حال انجام بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا سطح علمی کارشناسان کشور در رشته های مختلف دریایی افزایش یابد.
گفتنی است، بیوتکنولوژی دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی، محیط زیست دریا، زیست دریا با چهار گرایش (جانوران، گیاهان، آلودگی، بوم شناسی)، اقیانوس شناسی، مهندسی سواحل، شیمی دریا، سازه های دریایی، معماری کشتی و فرآوری محصولات شیلات از جمله رشته های مصوب هیات امنای دانشگاه برای تدریس در دانشکده علوم و فنون دریایی محسوب می شوند.
دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم اکنون در رشته های بیوتکنولوژی دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای و معماری کشتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار