۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

افزایش سفرهای دریایی از بندر خرمشهر

از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 16 هزار و 135 مسافر در دو مسیر دریایی خرمشهر- بصره و خرمشهر- کویت و بالعکس جابجا شده اند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۴۰۹
افزایش سفرهای دریایی از بندر خرمشهر
عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون،حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهربه 523 هزار و 656 تن رسیده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر افزود: عمده بار صادراتی از این بندر، مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عراق بوده است.
این مقام مسئول در بندر خرمشهر خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 18هزار و 994 TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر انجام شده است. 
وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: طی این مدت در بخش صادرات کالا به کشور عراق، 171 هزار و 768 تن کالا در بندر بارگیری صورت گرفته است.
دریس خاطرنشان ساخت: طی چهارماهه نخست سال جاری، تردد 28 هزار و 794 دستگاه وسیله نقلیه و پهلوگیری یک هزار و 375 فروند شناوردر بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر در ادامه سخنان خود یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و 146 دستگاه خودرو در این بندر تخلیه شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر در خصوص آمار میزان تردد شناورهای مسافربری به کشورهای همسایه از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در این مدت تردد 123 شناور مسافری به کشورهای عراق و کویت از طریق بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
وی از افزایش مسافرت های دریایی از طریق بندر خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: طی این مسافرت های دریایی به ثبت رسیده بیش از 16 هزار و 135 مسافر در دو مسیر دریایی خرمشهر- بصره و خرمشهر- کویت و بالعکس جابجا شده اند.
دریس تاکید کرد: با توجه به استقبال گردشگران از سفرهای دریایی از طریق بندر خرمشهر، این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی تعداد شناورهای مسافری را در این بندر متناسب با حجم مسافران و متقاضیان افزایش دهیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر در ادامه از اقدامات مهم این اداره کل را شناورسازی مغروقه های اروندرود دانست.
وی اظهار داشت: بندر خرمشهر در راستای افزایش ایمنی آبراه اروند جهت تردد شناورها و رونق اقتصادی این منطقه و با توجه به تأکید ویژه دولت تدبیر و امید بر پاک سازی رودخانه های اروند و کارون،شروع عملیات خارج سازی بیش از 27 فروند مغروقه را در سال 94 در برنامه دارد که در این میان تاکنون 6 فروند مغروقه خارج سازی شده است.
به گفته دریس بندرخرمشهر به عنوان پیشگام در امرخارج سازی مغروقه های به جامانده از دوران جنگ تحمیلی از سال 72 تاکنون با تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان این اداره کل،خارج سازی 155 فروند مغروقه را به ثبت رسانده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر تاکید کرد: بر این اساس، 31 فروند مغروقه از اروند رود و 124 فروند مغروقه از رودخانه کارون خارج سازی شده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم در راستای تحقق این امر مهم و تداوم آن با استفاده از نیروهای کارشناس موفق تر از همیشه عمل کنیم.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار