۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
انتقاد فراکسیون دریایی مجلس از وضعیت بنادر کشور:

پول بیت المال در حال هدر رفتن است

نایب رئیس فراکسیون دریایی و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی از وضعیت فعلی بنادر کشور انتقاد کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۵۳۲۳
پول بیت المال در حال هدر رفتن استمنصور آرامی در گفت و گو با خبرنگار مانا اظهار داشت: واقعیت این است بحث بنادر در کشور مختل شده است. ما در این راستا در مجلس قوانینی را تصویب کرده‌ایم که به عنوان مثال نسبت به ایجاد بنادر کوچک و موج‌شکن های مردمی اقدام شود اما متاسفانه زیرساخت‌های فعلی در بنادر رها شده و پول بیت المال در حال هدر رفتن است.
وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به نگهداری و سازماندهی بنادر و توسعه آن اقدامات لازم صورت گیرد افزود: نه تنها این امر از سوی سازمان بنادر محقق نشد بلکه نسبت به ساخت و توسعه بنادر جدید نیز اقدامی صورت نگرفته است.
نایب رئیس فراکسیون دریایی و شهرهای ساحلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنادرهم اکنون با مشکل مواجه شده و در راستای توسعه بنادرعلی رغم تأکیدات قانونی اقدامات لازم به عمل نیامده است حتی بسیاری از بنادر قدیمی و مهم کشور بویژه در بخش‌های جنوبی توسعه نیافته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه بر طبق قانون توسعه بنادر قرار است بنادر ایران همگام با سایر بنادر منطقه توسعه یابد، اما این مهم تحقق نیافته است، یادآور شد: طی سالهای اخیر ما در حوزه بنادر واقعا با رکود مواجه هستیم.
نماینده مردم بندرعباس همچنین با تأکید بر انتقادات بخش خصوصی در حوزه بنادر کشور تصریح کرد: از ظرفیت بخش خصوصی آنچنان که باید استفاده نشده و در راستای واگذاری بنادر پیشنهاداتی را داشته‌ایم که بنادر بویژه بنادر کوچک به بخش خصوصی واگذار شود اما این مسئله با استقبال خوبی مواجه نشد و این بی اعتنایی دلسردی بخش خصوصی را به همراه داشته است.
برچسب ها: بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار