۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

شیلات ابوموسی آماده پذیرش سرمایه‌گذار

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت:شهرستان ابوموسی نقطه عطفی در فعالیت های شیلاتی استان هرمزگان است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۲۱۱
شیلات ابوموسی آماده پذیرش سرمایه‌گذار
به گزارش مانا، سید پرویز محبی در دومین جلسه توسعه فعالیتهای شیلاتی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: این شهرستان به دلیل موقعیت ویژه از پتانسیل بالایی در صید و صیادی و همچنین فراوری آبزیان برخوردار است.
وی افزود: وجود منابع عظیم و تنوع گونه‌های مختلف آبزیان از جمله ذخائر ماهیان زینتی و توده‌های مرجانی از پتانسیل‌های مهم این شهرستان است.
مدیرکل شیلات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: توانمندی بالقوه در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان آکواریومی، تکثیر و پرورش انواع مرجانها، اسفنج‌ها ،لابستر، سنگ سبز یا سنگ زنده، خیار دریایی و جلبک‌های دریایی از پتانسیل‌های مهم و شاخص شیلاتی در شهرستان ابوموسی است.
محبی با بیان اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در شهرستان ابوموسی برای سرمایه‌گذاران فراهم شده، از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های شیلاتی دعوت کرد با مراجعه به اداره کل شیلات هرمزگان آمادگی خود را اعلام و از شرایط آگاهی کسب کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه اداره‌کل شیلات هرمزگان از سرمایه‌گذاران شیلاتی پس از تایید صلاحیت حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد، گفت: پرورش ماهی در قفس، صنایع مختلف تبدیلی شیلاتی، احیاء و راه‌اندازی خط فیله و بسته‌بندی ماهی، ماهیان زینتی و کنسروسازی از پتانسل‌های موجود جهت سرمایه گذاری در شهرستان ابوموسی است.
مدیر‌کل شیلات هرمزگان تجهیز کلیه شناورهای صیادی کلاس لنج ابوموسی به سامانه آنلاین کنترل تردد، شروع عملیات بهسازی مجتمع شیلاتی ابوموسی با اعتباری معادل دو میلیارد ریال در سال 1393 را از اقدامات انجام شده در شهرستان ابوموسی طی سال‌های اخیر عنوان کرد.
محبی توسعه صید به روش قلاب، توسعه آبزی‌پروری، مطالعه و ایجاد زیستگاه مصنوعی، فعال‌سازی تعاونی صیادی، جذب سرمایه‌گذار و تقویت پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات را از مهمترین گام‌های توسعه‌ایی شیلات در شهرستان ابوموسی خواند.
گفتنی است، شهرستان ابوموسی از مجموعه جزایر ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور و بنی فارور تشکیل شده است و بیشتر مردم بومی این منطقه به فعالیتهای صید و صیادی اشتغال دارند.
برچسب ها: شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار