۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

پروژه بندر تیس در دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار

اعتبارات لازم به منظور پروژه تبدیل بندر تاریخی تیس به روستای هدف گردشگری از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد چابهار تامین می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۸۹
پروژه بندر تیس در دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: این بندر تاریخی به دلیل قدمت بیش از دو هزار و 500 سال هویت اصلی چابهار را تشکیل می دهد و بنابراین توجه به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
سعید ریگی خاطرنشان کرد: در این بندر تیس ده ها اثر تاریخی وجود دارد، همچنین مسجدی با قدمت هزار و 400 سال نیز در این بندر تاریخی وجود دارد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار اذعان داشت: آثار تاریخی موجود در بندر تیس به دوره های مختلف تاریخی تعلق دارند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهارهمچنین از وجود قلعه پرتغالی ها و گورستان های تاریخی در بندر تیس خبر داد.
ریگی در ادامه گفته های خود یادآور شد: طی سالهای گذشته برخی از آثار موجود در این روستا مورد مرمت و احیا قرار گرفته اند.
به گفته وی، ساماندهی و احیای آثار تاریخی بندر تیس از اهمیت ویژه ای برای سازمان منطقه آزاد چابهار برخوردار است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: هم اکنون برنامه مشخصی برای انجام کاوش های باستان شناسی زیرآب، سواحل و داخل روستای تیس وجود ندارد اما ممکن است در آینده شاهد انجام آن باشیم که این امر نیازمند دخالت مستقیم سازمان میراث فرهنگی است.
وی در ادامه گفت: در این راستا ساخت موزه در بندر تیس در دستور کار سال جاری سازمان منطقه آزاد چابهار قرار گرفته است.
ریگی اعلام کرد: این موزه در یکی از خانه های تاریخی بندر تیس راه اندازی می شود که این اقدام با مرمت خانه تاریخی و تجهیز آن به امکانات موزه ای محقق خواهد شد.
به گفته وی، در این موزه تمام جنبه های مختلف بندرتیس از جمله آداب و رسوم ، فرهنگ، تاریخ و ... در قالب موزه مردم شناسی و باستان شناسی به نمایش گذاشته خواهد شد.
این مقام مسئول در منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: اعتبارات لازم جهت انجام این پروژه از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد چابهار تامین می شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین از مرمت قلعه پرتغالی ها واقع در این بندر تاریخی خبر داد و گفت: قصد داریم با مرمت و احیای این قلعه تاریخی باعث افزایش تعداد جاذبه های تاریخی در این روستا شویم و گردشگران بیشتری برای دیدن این بندر تاریخی ترغیب شوند.
وی تصریح کرد: با وجود آثار تاریخی فراوان و قابل ملاحظه در بندرتیس و اهمیت تاریخی این بندر، در نظر داریم گردشگران ورودی به چابهار را در قالب تورهای یکروزه به بازدید از این بندر تاریخی هدایت کنیم تا هر چه بیشتر با تاریخ منطقه آشنا شوند.
ریگی اذعان داشت: به همین منظور تبدیل بندر تیس به روستای هدف گردشگری چابهار در دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار گرفته است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: در راستای تبدیل بندر تیس به روستای هدف گردشگری، امکانات گردشگری در این روستا از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: تیس چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار