۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

پارک ساحلی بین المللی چابهار توسعه می یابد

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از توسعه پارک ساحلی بین المللی بهاران با هدف توسعه گردشگری دریایی در سواحل عمان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۸۸
پارک ساحلی بین المللی چابهار توسعه می یابد

سعید ریگی به خبرنگار مانا گفت: پارک ساحلی بین المللی بهاران به عنوان یکی از ظرفیت های مهم گردشگری ساحلی و دریایی چابهار مطرح است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه این پارک هم اکنون 100 هکتار وسعت دارد، اظهار داشت: شهرداری چابهار طرح توسعه این پارک ساحلی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اذعان داشت: توسعه پارک ساحلی بهاران در راستای افزایش امکانات گردشگری به مسافران ورودی به چابهار و توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی صورت خواهد گرفت.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار یادآور شد: این پارک در جنوب شهر چابهار و مشرف به اقیانوس و دارای شرایط ویژه طبیعت گردی و مناظر دریایی و ساحلی است.
وی یادآور شد: ساخت خانه دوستی ملل آسیایی و برج یادمان چابهار، خانه‏ های اقوام ایرانی، حوضچه‏  آرامش و مرکز گردشگری سلامت درمان‏های ساحلی به ویژه تالاسوتراپی، مجتمع بزرگ غذای ملل، هتل ورزشی ساحلی، زمین‏های ورزشی رو باز و سرپوشیده و سایت ویژه کمپینگ از جمله اقدماتی است که در طرح توسعه این پارک انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه عنوان کرد: با اجرایی شدن طرح توسعه پارک ساحلی بهاران گردشگری دریایی در چابهار بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وی یکی از مهمترین مشکلات فعلی پیش روی گردشگری در چابهار را کمبود مکان اقامتی به تعداد مناسب دانست و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی باید نسبت به ساخت هتل در این منطقه اقدام کنند.
ریگی با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه ای برای سازندگان هتل در چابهار از سوی سازمان منطقه آزاد در نظر گرفته خواهد شد، تاکید کرد: هم اکنون تعدادی هتل در چابهار در دست ساخت است که تا زمان افتتاح آنها مدت زیادی باقی مانده است.
به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در صورت توسعه هر چه بیشتر امکانات تفریحی در چابهار و افزایش ورود گردشگران به این شهرستان، تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود در بخش گردشگری چابهار به ویژه در بخش ساخت هتل افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: در دهکده گردشگری دریایی چابهار واقع در ساخت پنج هتل جانمایی شده است که امیدوایم در آینده نزدیک شاهد شروع عملیات ساخت این هتل ها باشیم.
ریگی خاطرنشان کرد: هتل لیپار که به منظور طرح توسعه مدتی تعطیل بود امسال با تبدیل شدن به هتل پنج ستاره به تعداد اماکن اقامتی چابهار افزوده خواهد شد.
وی گفت: همچنین هتل صدف واقع در محدوده منطقه آزاد چابهار نیز با درجه سه ستاره امسال به گردشگران ورودی به چابهار خدمات رسانی خواهدکرد. این مقام مسئول در منطقه آزاد چابهار همچنین از ساخت تعدادی هتل در شهر چابهار با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
وی یادآور شد: گردشگران ورودی به چابهار می توانند با استفاده از کلوپ های دریایی فعال در جزیره به انواع تفریحات دریایی بپردازند.
ریگی اذعان داشت: همچنین از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار، چهار فروند شناور جهت انجام گشت های دریایی ویژه گردشگران در نظر گرفته شده است که در ایام پیک سفر به تعداد شناورهای کلوپ های دریایی اضافه شود تا با کمبود شناور تفریحی مواجه نشویم.
به گفته معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، گشت دریایی ویژه گردشگران در آبهای ساحلی خلیج چابهار انجام خواهد شد.

برچسب ها: چابهار ساحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار