۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
بزودی

عملیات ساخت پلاژ بانوان در چابهار آغاز می شود

با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذار بخش خصوصی به زودی عملیات ساخت پلاژ ویژه شنای بانوان در چابهار آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۸۶
عملیات ساخت پلاژ بانوان در چابهار آغاز می شود

سعید ریگی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار به خبرنگار مانا گفت: یکی از مهمترین مشکلات فعلی گردشگری در چابهار نبود مکان ویژه ای برای شنای بانوان است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و با پیگیریهای صورت گرفته فاز نخست ساخت پلاژ اسلامی ویژه بانوان در ساحل چابهار به زودی آغاز خواهد شد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: این پلاژ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد می شود اما زمین مورد نیاز از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
به گفته ریگی، پیش بینی می شود سال آینده شاهد به بهره برداری رسیدن پلاژ ویژه بانوان در منطقه آزاد چابهار باشیم.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار اذعان داشت: با بهره برداری از این پلاژ شرایط برای شنای بانوان مناسب خواهد شد و شاهد افزایش ورود گردشگران بیشتری برای استفاده از این امکان تفریحی خواهیم بود.
وی در ادامه سخنان خود از عدم وجود طرح سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: گردشگران ورودی در هر نقطه ای بخواهند به شنا کردن می پردازند که این امر به لحاظ ضرورت رعایت مسائل ایمنی به هیچ وجه توصیه نمی شود.
وی تاکید کرد: شرایط جزر و مدی خاص در سواحل عمان و نیز امواج سهمگین در خلیج چابهار به ویژه همزمان با وزش بادهای مونسون، شنا کردن در این آبها را بسیار خطرناک کرده است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: همچنین با جلسه ای که با مسئولان اداره بنادر و دریانوردی چابهار برگزار کرده ایم قرار شده به زودی طرح سالم سازی دریا در چند نقطه از ساحل چابهار ویژه شنای گردشگران بانوان و آقایان به صورت مجزا ایجاد شود.
معاون گردشگری منطقه آزاد چابهار یادآور شد: نخستین گام در راستای ایجاد طرح سالم سازی دریا، انتخاب مکان مناسب برای این امر است و در گام بعدی نیز ایمن سازی منطقه انتخاب شده جهت شنای گردشگران باید صورت گیرد و به این منظور لازم است فرمانداری و هلال احمر نیز نهایت همکاری را داشته باشند.
وی متذکر شد: به دلیل وضعیت خاص جزر و مدی در خلیج چابهار، سواحل امن گسترده برای شنای گردشگری در محدوده منطقه آزاد چابهار وجود دارد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: هم اکنون پلاژ تیس واقع در محدوده منطقه آزاد چابهار مکان مناسبی برای شنای گردشگران است.
وی یادآور شد: با همکاری هلال احمر استان در طول نوار ساحلی چابهار ناجیان غریق برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران حضور فعال دارند.
وی تاکید کرد: با حضور ناجیان غریق معمولاً سواحل چابهار در محدوده منطقه آزاد چابهار تلفاتی ناشی از غرق شدگی را ندارد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، حضور ناجیان غریق در طول سواحل چابهار را با توجه به حجم ورودی مسافران به این منطقه به ویژه در ایام پیک سفر بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در ایام نوروز امسال بیش از 300 هزار نفر گردشگر وارد چابهار شده بودند.
ریگی عنوان کرد: در نوروز امسال ناجیان غریق در چابهار موفق شدند یک خانواده هفت نفره را که گرفتار جزر و مد آب شده بودند را از مرگ حتمی نجات دهند.
وی اذعان داشت: بندر چابهار از جاذبه های گردشگری منحصر به فردی در کشور برخوردار است که کوه های گل فشان، سواحل صخره ای زیبا، تالاب لیپار، جنگل های دریایی حرا و درختان انجیر معابد از جمله جاذبه های این شهرستان محسوب می شوند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزهای صورت گرفته در راستای افزایش امکانات گردشگری در آینده نزدیک شاهد تبدیل چابهار به یکی ازمقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

برچسب ها: پلاژ چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار