۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

ایجاد دهکده گردشگری دریایی 600 هکتاری در چابهار

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به زودی عملیات ساخت دهکده گردشگری دریایی چابهار در منطقه شش زون این منطقه آزاد اجرایی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۸۵
ایجاد دهکده گردشگری دریایی 600 هکتاری در چابهار

سعید ریگی به خبرنگار مانا گفت: ایجاد دهکده گردشگری دریایی به عنوان یکی از اولویت های مهم سازمان منطقه آزاد چابهار در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این دهکده گردشگری دریایی در منطقه شش زون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد خواهد شد، گفت: زیرساختهای اولیه نظیرآب و برق و راه دسترسی در این منطقه از سوی سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد شده است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: این منطقه در حدفاصل بین ساحل تیس و جاده کنارک در محدوده منطقه آزاد چابهار واقع شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: پس از تکمیل زیرساختهای اولیه در این دهکده، این منطقه برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته خواهد گرفت.
به گفته وی، سپس زمین مورد نیاز برای ایجاد دهکده گردشگری دریایی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.
ریگی تاکید کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی علاقه مند برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی در این دهکده بسیار زیاد هستند.
وی اذعان داشت: پس از تهیه طرح تفصیلی ساخت دهکده گردشگری دریایی توسط گروه مهندسین مشاور و تایید نهایی آن، به منظور واگذاری این پروژه به سرمایه گذار بخش خصوصی، ساخت دهکده گردشگری دریایی چابهار به مناقصه گذاشته می شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور ایجاد دهکده گردشگری دریایی چابهار، 600 هکتار زمین به این مهم تخصیص یافته است.
وی اذعان داشت: در این دهکده گردشگری انواع تفریحات دریایی، ورزش های دریایی، اسکله تفریحی، هتلهای ساحلی و دریایی، سوئیت های اقامتی، شهربازی، ورزشگاه ساحلی و سایر امکانات لازم برای ایجاد دهکده گردشگری دریایی ایجاد خواهد شد.
ریگی یادآور شد: طرح اولیه ایجاد دهکده گردشگری دریایی چابهار به گونه ای صورت گرفته است که بتوان از ظرفیت کامل دریا و خلیج چابهار استفاده بهینه کرد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: با ساخت این دهکده گردشگری دریایی، صنعت گردشگری در چابهار متحول خواهد شد.
وی ادامه داد: چرا که با ساخت این دهکده،علاوه بر افزایش ظرفیت های گردشگری، خدمات گردشگری به خصوص در بخش اسکان نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
ریگی اذعان داشت: هم اکنون به دلیل کمبود مکان اقامتی در چابهار گردشگران بیشتر در نیمه دوم سال به این منطقه سفر می کنند تا بتوانند برای اقامت از کمپینگ های اقامت موقت و چادر استفاده کنند.
وی گفت: با افزایش مکان اقامتی در چابهار این امکان فراهم می شود تا با تهیه پکیج های ویژه گردشگری، شرایطی را ایجاد کنیم تا گردشگران در تمام طول سال بتوانند به چابهار سفر کنند.
ریگی تصریح کرد: همچنین با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در نظر داریم اقامتگاه های بین راهی در مسیر مرکز استان تا چابهار ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات مناسب تری را به گردشگران ورودی به چابهار ارائه دهیم.
به گفته وی، هم اکنون اکثر گردشگران ورودی به چابهار را گردشگران استانهای همجوار کرمان و خراسان و سایر شهرستان های استان سیستان و بلوچستان تشکیل می دهند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار دلیل این امر را دور افتاده بودن این منطقه منحصر به فرد زیبا از سایر نقاط کشور عنوان کرد و گفت: گران بودن نرخ هواپیما مهمترین مانع برای تردد سایر گردشگران در نقاط مختلف کشور به چابهار است.

برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار