۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

رونق گردشگری سواحل شمالی با قطار گردشگری

با ورود قطار های حامل گردشگران خارجی به نوار ساحلی کشور شرایطی فراهم می شود تا گردشگری دریایی در آبهای خزر رونق یابد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۵۵
رونق گردشگری سواحل شمالی با قطار گردشگری

رئیس جامعه تورگردانان ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات اخیر در راستای افزایش میزان ورود گردشگران خارجی به کشور، برگزاری تور ویژه قطارهای گردشگری است.
ابراهیم پورفرج، با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته نخستین گروه از گردشگران خارجی توسط قطار وارد کشور شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون چهار قطار حامل گردشگران خارجی وارد کشور شده اند.
رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران اعلام کرد: قطار های گردشگری نقش بسزایی در افزایش میزان ورود گردشگران خارجی به کشور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته گردشگرانی که با قطار وارد کشور می شوند از شهرهای شیراز، اصفهان، تهران، تبریز و زنجان دیدن می کنند، خاطرنشان کرد: قصد داریم به زودی شرایطی فراهم کنیم که گردشگران این قطارها بتوانند از جاذبه های نوارساحلی شمال ایران نیز دیدن کنند.
رئیس جامعه تخصیص تورگردانان ایران یادآور شد: این هدف با ایجاد مسیرهای جدید درخطوط ریلی کشور امکان پذیر خواهد شد.
پورفرج در ادامه اظهار داشت: با این اقدام می توان زمینه های رونق گردشگری دریایی در آبهای خزر را فراهم کرد.
وی اذعان داشت: پیش بینی می شود در صورت مناسب بودن شرایط از سال آینده شاهد ورود قطارهای حامل گردشگران خارجی به شمال کشور و ورود آنها به نوار ساحلی و آبهای خزر باشیم.
این فعال بخش خصوصی در امر ورود تورهای گردشگران خارجی به کشور، ورود قطارهای حامل گردشگران خارجی به کشور را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی در شمال و جنوب کشور عنوان کرد.
وی گفت: در برنامه دراز مدت نیز قصد داریم قطار گردشگری را به سمت بندرعباس و آبهای جنوبی کشور هدایت کنیم تا به این ترتیب بتوانیم گردشگران خارجی را با قطار به استان های مختلف کشور انتقال دهیم.
وی اذعان داشت: راه اندازی مسیر قطار گردشگری به سمت آبهای جنوبی نیازمند افزایش تعداد قطار های ورودی به کشور است.
وی یادآور شد: پنجمین قطار گردشگری نیز نیمه دوم شهریورماه امسال وارد کشور خواهد شد و گردشگران آن شهرهای تبریز، زنجان، اصفهان، یزد و شیراز مورد بازدید قرار می دهند.
رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران تاکید کرد: می توان از ظرفیت های مختلفی برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری کشور استفاده کرد.
این فعال بخش خصوصی در امر ورود تورهای خارجی به کشور تاکید کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا شرایط ورود گردشگران خارجی بیشتر به کشور فراهم شود.
وی نبود زیرساختهای گردشگری و در راس آنها هتل را مهمترین مشکل بر سرراه ورود تور گردشگران خارجی به کشور عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل دولت باید مستقیماً نسبت به ساخت هتل اقدام کند.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود در آینده با کاهش شدید ورود گردشگران خارجی روبه رو باشیم که علت اصلی آن نیز افزایش شدید نرخ خدمات رسانی به گردشگران خارجی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای همسایه است.
پورفرج اعلام کرد: از اواخر شهریورماه فصل برگزاری نمایشگاه های بین المللی گردشگری در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، چین، آلمان، ژاپن و انگلیس آغاز می شود که امیدواریم بتوانیم با حضور تاثیر گذار در این نمایشگاه ها در جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی موفق عمل کنیم.
رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران تاکید کرد: می توان در صورت تبلیغات مناسب از امکانات گردشگری دریایی ایران به خصوص جزایر جنوبی، گردشگران خارجی را برای رونق گردشگری دریایی ایران جذب کرد.

برچسب ها: سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار