۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

افزایش ورود گردشگران خارجی به جزیره قشم

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش چشمگیر میزان ورود گردشگران خارجی به جزیره قشم خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۱۵۴
افزایش ورود گردشگران خارجی به جزیره قشم

عبدالجواد کمالی به مانا گفت: ورود گردشگران داخلی به جزیره قشم طی یک سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی همچنین از روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به قشم خبر داد و اذعان داشت: گردشگران ورودی به کشور در کنار بازدید از شهرهایی چون اصفهان، شیراز و یزد، جزیره قشم را نیز به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر خود قرار می دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از گردشگران خارجی نیز با خودروهای شخصی خود و از طریق لندینگ کرافت ها به جزیره قشم سفر می کنند.
کمالی عنوان کرد: همچنین با برنامه ریزیهای صورت گرفته در تلاش هستیم تا بتوانیم سهم قابل توجهی از گردشگران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را به خود اختصاص دهیم.
به گفته این مقام مسئول در منطقه آزاد قشم، هم اکنون تعداد زیادی از دفاتر خدمات مسافرتی جزیره قشم در امر ورود تورهای خارجی به این جزیره فعالیت دارند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: هم اکنون جزیره قشم به عنوان یکی از مهمترین مقاصد اکوتوریست ها در کشور تعریف شده است به گونه ای که این جزیره در طول سال شاهد حضور اکوتوریست های بسیاری است.
وی یادآور شد: بخشی از این اکوتوریست ها در قالب تورهای دانشجویی و به منظور انجام تحقیقات علمی وارد جزیره قشم می شوند.
صیادی به جاذبه گردشگری قشم تبدیل می شود/ ساخت موزه صیادی و دریانوردی در سلخ 
کمالی اذعان داشت: همچنین قصد داریم صید و صیادی در جزیره قشم را که هم اکنون به عنوان مهمترین شغل جامعه محلی ساکن جزیره محسوب می شود را به عنوان جاذبه گردشگری جزیره تبدیل کنیم.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: هم اکنون یکی از سیاست های مهم سازمان منطقه آزاد قشم ورود روشهای نوین صیادی به جزیره و تبدیل صیادی سنتی به صیادی صنعتی است.
وی گفت: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم قصد دارد شرایطی فراهم کند تا گردشگران بتوانند با صیادی سنتی در جزیره قشم به عنوان جاذبه مهم گردشگری این جزیره از نزدیک آشنا شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود از توسعه گردشگری در تمام روستاهای جزیره خبر داد و گفت: هدف اصلی ما توسعه متوازن در کل جزیره است به همین دلیل باید روستاهای جزیره نیز مورد توجه قرار گیرند.
وی اعلام کرد: در این راستا روستای سلخ به عنوان مکان ایجاد موزه مردم شناسی خلیج فارس با محوریت صید و صیادی و دریانوردی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص احداث موزه جامع خلیج فارس در قشم گفت: هنوز جانمایی ساخت این موزه در جزیره قشم صورت نگرفته است.
کمالی اظهار امیدواری کرد: با مشخص شدن مکان مناسب، عملیات ساخت موزه جامع خلیج فارس نیز به زودی در جزیره آغاز شود.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم به راه اندازی طرح کاشانه مهمان در روستاهای قشم اشاره و بیان کرد: این طرح بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است.
به گفته وی، بخش زیادی از گردشگران ورودی به جزیره به خصوص گردشگران خارجی علاقه مند به اسکان در خانه های بومی روستاییان هستند تا بتوانند از نزدیک آداب و رسوم و نحوه زندگی آنها را لمس و تجربه کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: حتی این گردشگران علاقه مند به صرف غذای محلی بومیان قشم نیز هستند.
توسعه امکانات گردشگری در سایت های ژئوپارک قشم 
وی همچنین به توسعه گردشگری در روستاهای واقع در ژئوپارک قشم اشاره کرد و گفت: مسئولان ژئوپارک قشم در حال انجام تدارکات لازم جهت توسعه گردشگری در این ژئوپارک هستند.
به گفته کمالی، در این راستا ایجاد امکانات مناسب گردشگری در روستاهای ژئوپارک جهانی قشم در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: بر اساس این طرح از ساکنان بومی این روستاها در راستای خدمات رسانی به گردشگران استفاده خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، همچنین از ساماندهی راه دسترسی به سایت های مختلف ژئوپارک خبر داد.
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود تا اواخر سال جاری شاهد تحول گردشگری در روستاهای واقع در ژئوپارک جهانی قشم باشیم.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: هم اکنون طبیعت گردان زیادی با هدف بازدید از سایت های ژئوپارک قشم وارد جزیره می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار