۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

صیادان بوشهری 277 تن ماهی مرکب صید کردند

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان استان بوشهر در زمان آزاد سازی صید ماهی مرکب درمدت 59 روز 277 تن ماهی مرکب صید کردند که 45 درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۱۲۸
صیادان بوشهری 277 تن ماهی مرکب صید کردند

حسین بهمنیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه صید و صیادی است اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و 700 فروند شناور صیادی شامل لنج، کشتی و قایق دراستان بوشهر دارای مجوز صید درآبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر هستند.
وی با بیان اینکه صید ماهی مرکب هرساله از اسفندماه آغاز می‌شود گفت: صید ماهی مرکب دراستان بوشهر تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد که صیادان با استفاده و تور گرگور به صید ماهی مرکب می‌پردازند.
مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: فصل صید ماهی مرکب به مدت 59 روز به طول انجامید که در این مدت کمی بیش از 277 تن ماهی مرکب صید شد.
بهمنیاری افزود: عملیات تحویل‌گیری صید ماهی مرکب در استان بوشهر در 9 اسکله صیادی شامل: بوشهر(بندرگاه، جفره و جلالی) ، گناوه (گناوه، ریگ و جزیره شمالی) ، دیلم (دیلم، امام حسن) و دیر انجام گرفت.
وی بیان کرد: بیشترین و کمترین مقدار تحویل‌گیری این آبزی به ترتیب با 105 تن و 181 کیلوگرم در بوشهر متعلق به شناورهای صیادی اسکله جفره و 237 کیلوگرم در شهرستان گناوه مربوط به اسکله بندرریگ ثبت شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید ماهی مرکب دراستان بوشهر نسبت به سال قبل 45 درصد کاهش داشته است گفت: ماهی مرکب در فصل سرد سال برای فرایند تخم ریزی وارد آبهای استان بوشهر می شوند به همین منظور برای حفظ و بازسازی ذخایر این آبزی، بخشی از ذخیره، قبل از اعلام رسمی تاریخ آزادی صید و بخشی پس از اتمام دوره صید نگه داری می شوند و صیادان مجاز به صید نیستند.

برچسب ها: صید آبزیان بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار