۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

قشم،به دنبال توسعه مناسبات تجاری در دوران پسا تحریم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت برنامه ریزی برای توسعه مناسبات مهم اقتصادی و تجاری با کشورهای مطرح جهان در دوران پسا تحریم در این منطقه، تاکید کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۱۲۲
قشم،به دنبال توسعه مناسبات تجاری در دوران پسا تحریم
به گزارش مانا، حمیدرضا مومنی در این باره اظهار کرد: آماده‌سازی توسعه مناسبات مهم تجاری با جهان خارج، با هدف تامین حداکثری منافع ملی و منطقه‌ای کشورمان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد قشم از جهت نرم افزاری و سخت افزاری آماده ورود به شرایط پسا تحریم می‌شود، ادامه داد: افزایش تولیدات صادراتی از قشم به کشورهای خارجی محور یکی از رویکردهای این سازمان در دوران پسا تحریم است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان در نشست با شش کشور مطرح جهانی منجر به اعلام آمادگی ورود کشورهای بزرگ برای فعالیت‌های کلان اقتصادی در ایران شده که در نخستین گام شاهد ورود تیم 60 نفره تجاری آلمان به کشورمان هستیم.
وی با اعلام اینکه قشم در حوزه صنایع شیلاتی، فولاد، نفت، گاز و انرژی، تولید همزمان آب و برق و صنعت گردشگری از شرایط ویژه برخوردار است، ادامه داد: در دور جدید مناسبات تجاری با جهان باید از همه فرصت‌های این جزیره با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تقویت بنیه اقتصادی مردم این منطقه استفاده کنیم.
مومنی گفت: استفاده صحیح از فرصت پیش آمده که با تلاش 22 ماهه تیم مذاکره کننده دولت تدبیر و امید حاصل شده، می‌تواند مشکلات اشتغال و اقتصادی کشور از جمله قشم را به سمت و سوی مثبت هدایت کند.
برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار