۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

ازسرگیری ترخیص خودروهای خارجی در گمرک اروند

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: پس از سه هفته توقف ترخیص خودرو ، واردات وترخیص خودرو های خارجی در گمرک این سازمان در بندرگاه خرمشهر اززسرگرفته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۵۰۶۶
ازسرگیری ترخیص خودروهای خارجی در گمرک اروند
محمدرضا معتمدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ترخیص خودروهای وارداتی پس از همکاری های بین بخشی بخصوص راهنمایی و رانندگی استان به روند عادی بازگشت و فعالیت در این زمینه از سرگرفته شد.
وی ضمن عذرخواهی از مالکان خودروها و ترخیص کاران که درچند هفته اخیر با مشکلاتی در زمینه ترخیص خودرو رو برو شدند افزود: روند ترخیص خودرو ها با سرعت بیشتری هم اکنون دردست انجام است .
وی گفت: مشکل شماره گذاری خودروهای اروندی که در گمرک منطقه آزاد اروند نگهداری می شد رفع شده و امیدواریم همه خودروها که در انبارها وجود دارد سریعا" به مالکان داده شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد با ظرفیت ایجاد شده، روند ترخیص خودرو از گمرک این منطقه به شرط کامل بودن مدارک لازم، در کمترین زمان ممکن انجام شود.
در همین حال ترخیص کاران خودروهای وارداتی در منطقه آزاد اروند از آنچه پرداخت انبارداری خودروها خواندند به شدت ناراضی بوده و خواهان استرداد کامل وجه انباداری از سوی منطقه آزاد اروند هستند.
به گفته آنان دریافت پرداخت روزانه 400هزارریال حق انبارداری به هر خودرو در حالی که هیچ قصوری از ناحیه ترخیص کاران و مالکان خودروها صورت نگرفته ظلمی مضاعف بوده و قابل پیگیری نزد مراجع قضایی است.
غلامرضا کاج یکی از مالکان خودروهایی که چند هفته در گمرک سازمان منطقه آزاد اروند معطل تحویل خودرو بوده است به خبرنگار مانا گفت: در چند هفته ای که خودرویش در انبارنگهداری می شد چند قطعه از خودرواش به سرقت رفته و مسوولان منطقه آزاد اروند در حالی که حق انبارداری دریافت کرده اند پاسخگوی اعتراضات مردم نیستند.
از مهرماه سال گذشته که محدوده تردد خودروهای اروندی که با پیگیری عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به کل استان تسری پیدا کرد خرید خودروهای اروندی در استان شتاب بیشتری گرفت و سبب شد منطقه آزاد اروند درآمد هنگفتی از ناحیه دریافت حق تعرفه وارداتی این خودروها نصیب خود کند.
تعرفه گمرکی خودروهای آمریکایی و اروپایی که در منطقه آزاد اروند در بندر خرمشهر ترخیص می شوند 10درصد و خودروهای آسیایی پنج درصد است.
بنادر آبادان و خرمشهر و کل جزیره مینو جزو محدوده 34هزار هکتاری منطقه آزاد اروند هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار