۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

تاثیرات لغو تحریم ها بر حمل و نقل جهانی فله

رویترز نوشت : با لغو تحریم های ایران علاوه بر ورود دوباره نفت ایران به بازار جهانی، شاهد افزایش فعالیت حمل و نقل فله به منظور انتقال سیمان و استیل به ایران هستیم.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۰۴۰
تاثیرات لغو تحریم ها بر حمل و نقل جهانی فله
به گزارش گروه بین الملل مانا لغو تحریم ها تقاضا برای حمل سیمان و استیل به ایران را افزایش می دهد. تحلیلگران معتقدند لغو تحریم ها نمی تواند تاثیر آنی بر صادرات نفت ایران داشته باشد چرا که زیرساخت های نفتی این کشور نیاز به بروزرسانی دارند.
در حالی که اکثر کارشناسان بر تاثیر ورود نفت ایران به بازار حمل و نقل نفت تمرکز کرده اند نباید از این واقعیت غافل شد حمل و نقل سیمان، استیل و مواد و تجهیزات کشاورزی نیز تحت تاثیر توافق هسته ای ایران قرار خواهد گرفت.
براساس این گزارش، مدیر شرکت کشتیرانی Thoreson تایلند در خصوص لغو تحریم ها علیه ایران اظهار داشت: با لغو تحریم ها، صادرات نفت این کشور افزایش یافته و بودجه لازم جهت احداث یا نوسازی زیرساخت های این کشور فراهم می شود و همانطور که مطلع هستید نوسازی زیرساخت ها مستلزم وجود سیمان، انرژی و استیل است.
وی همچنین اعلام کرد: ایران همچنین نیاز به واردات برنج، گندم، ذرت و سویا خواهد داشت که این مورد نیز به نوبه خود حمل و نقل فله را بخصوص در تایلند، هند و آمریکا، آمریکای جنوبی و دریای سیاه را درگیر خواهد کرد.
این گزارش در ادامه افزود: ایران تامین کننده اصلی سنگ آهن برای چین محسوب می شد، اگر چه برخی معتقدند بدلیل عرضه مازاد جهانی و قیمت های پایین، میزان صادرات سنگ آهن ایران به چین نظیر سابق نخواهد بود.
برچسب ها: فله بر
ارسال نظرات
آخرین اخبار