۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳

افزایش ورود گردشگران به سواحل گلستان

امکانات گردشگری در سواحل شهرستان های بندر گز و بندر ترکمن برای پذیرایی از گردشگران ورودی به استان مهیا است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۰۰۹
افزایش ورود گردشگران به سواحل گلستان

علی نذیری، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سواحل استان گلستان از آمادگی کامل برای استقبال از گردشگران در روزهای جاری برخوردار است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گلستان گفت: پیش بینی می شود علاوه بر گردشگران ورودی به استان گلستان بخش زیادی نیز در مسیر سفر به مشهد مقدس در سواحل گلستان اقامت داشته باشند و از جاذبه های دریا بهره مند شوند.
وی ادامه داد: بر این اساس هماهنگی های لازم در قالب ستاد تسهیلات سفر با ارگان های مختلف به ویژه نیروی انتظامی، پلیس راهور، هلال احمر و ... صورت گرفته است.
وی به فعالیت طرح های سالم سازی دریا در شهرستان های بندر گز، بندر ترکمن و نوکنده اشاره کرد و در ادامه سخنان خود گفت: ناجیان غریق در این طرح های حضور دائمی دارند تا بتوانند از غرق شدگی احتمالی برخی مسافران جلوگیری کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: در سه ماهه تابستان سال گذشته هشت میلیون مسافر از سواحل استان بازدید کردند اما میزان ورود آنها در سال جاری هنوز قابل پیش بینی نیست اما انتظار داریم میزان ورود گردشگران به استان با توجه به افزایش زیرساخت ها و تبلیغات افزایش یابد.
این مقام مسئول در استان گلستان تاکید کرد: در نوروز امسال نیز یک میلیون و 400 هزار نفر فقط به سواحل استان وارد شدند.
احمدی تجری، معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در ادامه گفت: تجربه سالهای گذشته اثبات کرده که با اتمام ماه مبارک رمضان و شروع تعطیلات عید فطر شاهد حضور تعداد زیادی گردشگری در نوار ساحلی استان هستیم.
وی گفت: جلسات ویژه به منظورانجام هماهنگی های واحدهای خدماتی استان در بخش های مختلف انجام شده است.
تجری همچنین از ساماندهی مکان های اقامتی استان به ویژه در شهرستان های ساحلی بندرگز و بندر ترکمن خبر داد و اظهار داشت: به همین منظور کمپینگ های ساحلی نیز برای اسکان موقت گردشگران آماده سازی شده است.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همچنین از انجام هماهنگی های لازم برای اسکان گردشگران در مدارس و منازل استیجاری دارای مجوز خبر داد.
وی اذعان داشت: در مجموع با تدابیر اندشیده شده مشکلی برای اقامت مسافران در نوار ساحلی گلستان وجود نخواهد داشت.
به گفته وی، گردشگران ورودی به سواحل استان می توانند از طریق بندر ترکمن و با استفاده از قایق های تفریحی در نظر گرفته شده به جزیره آشوراده سفر کنند و از نزدیک با این اثر طبیعی آشنا شوند.
وی همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی در نوار ساحلی گلستان در این ایام خبر داد و گفت: همچنین ایستگاه های فروش محصولات صنایع دستی نیز در سواحل برپاخواهد بود.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در تعطیلات پیش رو بهترین خدمات را به مسافران ورودی ارائه دهیم.
این مقام مسئول در استان گلستان بیان کرد: استان گلستان در شمال کشور از طبیعت بکری برخوردار است که همین امر سرمایه گذاران بخش خصوصی را در سالهای اخیر برای ایجاد امکانات گردشگری در نوار ساحلی این استان ترغیب کرده است.
وی تصریح کرد: با اقدامات سرمایه گذاری که هم اکنون در بندرگز و بندر ترکمن در حال انجام در سال های آینده شاهد ایجاد امکانات گردشگری دریایی منحصر به فرد در گلستان خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار