۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

تدوین کاملترین اطلس نقشه های دریایی ایران

اطلس کامل نقشه های کهن ایران همراه با نقشه های دریایی از آغاز تاریخ تا عصر حاضر در دست تدوین است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۹۰۷
تدوین کاملترین اطلس نقشه های دریایی ایران
رئیس موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب در گفتگو با مانا با اشاره به این مطلب یادآور شد: از آنجائیکه نقشه های کهن ایرانی پیش از اسلام تا کنون منتشر نشده است به همین جهت حدود 9 سال است که درحال جمع آوری اطلاعات از 35 کشور جهان هستم.
محمدرضا سحاب در ادامه گفت: تا کنون بیش از 10 هزار نقشه جمع آوری شده که برای تهیه آنها به کشورهای خاور دور، اروپا و حتی کشورهای عربی سفر کرده و اکثر منابع لازم را جمع آوری کرده ام.
وی خاطرنشان کرد: این مجموعه مربوط به چهار دوره تاریخی است که از دوره باستان شروع می شود و به دوران اسلامی، رنسانس و مدرن ختم می شود.
وی افزود: این کتاب یک اثر ماندگار برای کشور خواهد بود که نقشه های دریایی هم در آن از جایگاه لازم برخوردار است و در صورت تامین منابع لازم در دو سال آینده به دست چاپ سپرده می شود.
رئیس موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب تصریح کرد: به طور کلی نقشه ها هویت تاریخی هر کشوری را بیان می کند و اجازه نمی دهد تا نام های جعلی بر مناطق جغرافیایی مطرح شوند.
سحاب در پایان گفت: برای اثبات نام خلیج فارس نباید با صرف میلیاردها تومان در داخل کشور سمینار یا کنفرانس برگزار کرد بلکه این قبیل گردهمایی ها باید در خارج از ایران تشکیل شود تا جهانیان با شرایط ایران آشنا شوند و گرنه ایرانیان به اندازه کافی درباره خلیج فارس اطلاعات دارند.
برچسب ها: نقشه های کهن
ارسال نظرات
آخرین اخبار