۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

ارتقاء سطح علمی، تنها راه رقابت باکشتیرانی بین المللی

برای کسب قدرت در بین شرکت های کشتیرانی بین المللی باید نسبت به ارتقاء سطح علمی و افزایش دانشگاه های دریایی در کشور اقدام کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۷۸۰
ارتقاء سطح علمی، تنها راه رقابت باکشتیرانی بین المللی

رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آموزش علوم دریایی در کشور ما به طور جدی از سال 72 آغاز شده است و به تدریج طی سالهای گذشته رشته های مختلف علوم دریایی در دانشکده های مربوطه ایجاد و تدریس شده اند.
دکتر پرویز باورصاد افزود: هم اکنون موقع آن رسیده است که علاوه بر ایجاد رشته های جدید علوم دریایی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای رشته های مختلف در دانشکده ها ایجاد شود.
وی با تاکید بر اینکه علوم دریایی نقش بسیار موثری در رونق اقتصادی کشور ایفا می کنند، گفت: هم اکنون تکنولوژی حمل و نقل دریایی در دنیا بسیار تغییر یافته است لذا می بایست سطح علمی کارشناسان ایرانی به اندازه ای برسد که بتوانیم خود را با استانداردهای روز دنیا تطبیق دهیم.
رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد: تربیت نیروهای مجرب برای مدیریت استراتژیک حمل و نقل دریایی کشور بسیار ضروری است.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم هر چه سریعتر وابستگی مان را در زمینه های مرتبط با امور دریایی به کشورهای خارجی از بین ببریم، خاطرنشان کرد: با ایجاد رشته دکترا در رشته های مختلف علوم دریایی باید مباحث کلان حمل و نقل دریایی به آنها آموزش داده شود.
این مقام مسئول در وزارت علوم،تحقیقات و فناوری یادآورشد: برای کسب قدرت در بین شرکت های کشتیرانی بین المللی باید نسبت به افزایش دانشگاه های دریایی در کشور اقدام کرد.

برچسب ها: آموزش
ارسال نظرات
آخرین اخبار