۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

آغاز به کار 6 طرح سالم سازی دریا در سواحل گلستان

شش طرح سالم سازی دریا در سواحل بندر ترکمن، بندر گز و نوکنده به منظور خدمات رسانی به گردشگران تابستانی آغاز به کار کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۷۴۶
آغاز به کار 6 طرح سالم سازی دریا در سواحل گلستان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال طرح های سالم سازی دریا در سواحل نوکنده، بندرگز و بندر ترکمن آغاز به کار کرده است.
علی نذیری در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه در طرح های سالم سازی دریا دو شناگاه ویژه آقایان و بانوان وجود دارد اعلام می شود هم اکنون تعداد طرح های سالم سازی فعال در گلستان شش طرح است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل گلستان با اشاره به وجود طرح سالم سازی دریا در گمیشان گفت: این طرح هنوز به دلیل عدم تکمیل زیرساختهای لازم فعال نشده است اما با برنامه ریزیهای انجام شده امیدواریم به زودی به تعداد طرح های سالم سازی دریای گلستان اضافه شود.
وی بیان کرد: البته با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات تابستان، در حال حاضر تمام بخش های خدماتی موجود در طرح های سالم سازی مانند رستوران ها به مسافران خدمات نمی دهند اما به محض اتمام ماه مبارک رمضان تمام بخش های خدماتی طرح های سالم سازی فعال خواهند شد.
مدیر کل اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: اما ناجیان غریق در طرح ها حضور دارند و تمام امکانات گردشگری از جمله قایق سواری برای مسافران مهیا است.
وی ادامه داد: سال گذشته از محل اعتبارات مصوب وزارت کشور برای ساماندهی طرح های سالم سازی در استان های ساحلی شمال کشور، اختصاص 20 میلیارد ریال به استان گلستان مصوب شد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اذعان داشت: از این میزان اعتبار مصوب تا کنون 10 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
به گفته نذیری، این میزان اعتبار تخصیص یافته جهت خرید تجهیزات مورد نیاز طرح های سالم سازی و تملک اراضی اختصاص یافته است.
وی همچنین از ساخت سرویس های بهداشتی و نمازخانه در طرح های سالم سازی استان گلستان با استفاده از این اعتبارات خبر داد.
این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: جت اسکی، قایق موتوری و موتورسیکلت ویژه ناجیان غریق، جلیقه نجات و تجهیزات پزشکی از جمله مواردی است که به منظور تجهیز طرح های سالم سازی در استان گلستان خریداری شده است.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت که اعتبارات تخصیص یافته در گام نخست به منظور افزایش کیفیت طرح های سالم سازی موجود هزینه می شود.
وی یادآور شد: با توجه به اثرات چشمگیر تخصیص اعتبارات در کاهش غرق شدگان استان های گیلان و مازندران طی سال گذشته، بر پایه گزارش های استان های شمالی درخواست تخصیص دوباره اعتبارات به طرح های سالم سازی دریا در سال جاری در هیات دولت توسط وزیر کشور مطرح شده است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی طرح های سالم سازی دریا در استان گلستان علاوه بر استانداری، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر، بسیج، نیروی انتظامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون نجات غریق استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری تنگاتنگ دارند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: نظارت بر عملکرد طرح های سالم سازی استان گلستان در تمام ایام تابستان توسط بازرسان ویژه انجام خواهد شد تا بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران ورودی به سواحل گلستان ارائه دهیم.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گلستان با اشاره به اینکه سه سال متوالی است که هیچ گونه غریقی در آبهای استان گلستان نداشته ایم، اذعان داشت: آبهای گلستان به دلیل واقع شدن در خلیج گرگان بسیار آرام و امن است و خطری شناگران را تهدید نمی کند.
وی با تاکید بر حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا خاطرنشان کرد: انتظار می رود با پایان مبارک رمضان شاهد افزایش ورود گردشگران به سواحل گلستان و استفاده ازشناگاه ها باشیم.
نذیری در خاتمه سخنان خود از برگزاری جشنواره های فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل طرح های سالم سازی استان گلستان در ایام تابستان و پس از اتمام ماه مبارک رمضان خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار