۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

صیادان کشور مشکلات معیشتی دارند

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه وضعیت معیشتی صیادان ایرانی مناسب نیست، گفت: بسیاری از کشورهای خلیج فارس در راستای صنعت شیلات سرمایه گذاری بهینه‌ای کردند اما متاسفانه ما در این عرصه نتوانستیم در بازار رقابتی صنعت شیلات در حد استاندارهای جهانی عمل کنیم.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۶۷۵
صیادان کشور مشکلات معیشتی دارند
به گزارش مانا، حسین گروسی  درباره وضعیت نامطلوب صنعت صیادی در کشورمان، خاطر نشان کرد: مسولان ذی ربط در سازمان بنادر و دریانوردی باید آگاه باشند که اگر صنعت صیادی بخواهد با رویکرد سنتی ادامه حیات بدهد، وضعیت معیشتی صیادان بیش از گذشته متزلزل می‌شود.
نماینده مردم شهریار درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه‌های صنایع تبدیلی باید در کنار سواحل کشوراحداث شود، ادامه اداد: یکی از طرح‌های توسعه صنعت شیلات که کشور باید به آن اهتمام ورزد، توجه به پرورش ماهی است زیرا این امرمی‌تواند صنعت شیلات ما را نه تنها متحول کند بلکه می‌تواند بسترهای اشتغال رانیز در این صنعت پر در آمد مهیا کند.
وی ادامه داد: صنایع تبدیلی یکی از حلقه‌های مفقود چرخه صنعت شیلات درکشور به شمارمی‌آید بنابراین اگر صنایع تبدیلی در کنار شهرهای ساحلی احداث شود به سادگی می‌توانیم ارزش افزوده دسترنج صیادان را چند برابر و از هدر رفت آن جلوگیری کند.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ،‌یاد آورشد: اگرسازمان شیلات با همکاری بخش صنعت کشور راهکاری برای ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی اتخاذ نکند، بطور حتم با صادرات موادخام محصولات دریایی در آینده نزدیک با مشکلات کمبود سرمایه گذاری در این عرصه روبرو می‌شویم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار