۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

لایه نفتی پارس جنوبی حفاری می‌شود

مدیرعامل شرکت بین المللی حفاری گفت: لایه نفتی پارس جنوبی با پیشرفته ترین دکل حفاری ملکی شرکت پتروایران حفاری می شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۴۶۴۸
لایه نفتی پارس جنوبی حفاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مانا از بوشهر فاضل جمالزاده، با بیان اینکه لایه نفتی پارس جنوبی حفاری می شود اظهار داشت: برای حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی دومین دکل ملکی این شرکت که پیشرفته‌ترین و روزآمدترین دکل موجود در ناوگان حفاری حاضر در آبهای کشور است، هفته گذشته وارد آبهای ایران شد.
وی افزود: با تلاش و پیگیری همکاران شرکت بین‌المللی حفاری توانستیم این دکل را یک هفته زودتر از برنامه پیش بینی شده وارد آبهای سرزمینی ایران کنیم.
مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری تصریح کرد:این شرکت در مدت دو سال فعالیت نخستین دکل ملکی خود یعنی DCI-1در لایه نفتی و فاز 20 پارس جنوبی توانسته رکوردهای خوبی به جا گذارد و با کمترین زمان توقف که حتی نسبت به میزان پیش بینی شده در استانداردهای جهانی نیز بهتر بوده رضایت کامل کارفرمایان خود را جلب کند.
جمالزاده افزود: بیش از یک سال است که راهبری دکل DCI-1 به طور کامل توسط نیروهای متخصص داخلی انجام می‌شود و این شرکت توانسته با تربیت نیروهای کارآمد داخلی در راهبری این دکل به خوداتکایی لازم برسد.
مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری (DCI) تامین دومین دکل حفاری ملکی دریایی مدرن و پیشرفته را که به طور کامل نو و روزآمد است و نخستین عملیات خود را در حفاری لایه نفتی پارس جنوبی انجام خواهد داد را نشان بارزی از توانمندی شرکت بین‌المللی حفاری و گروه پتروایران در انجام وظیفه در صنعت نفت ایران آن هم در شرایط دشوار بین‌المللی موجود و تحمیل مشکلات زیاد به کشور دانست.
جمالزاده با بیان اینکه این دکل هم اکنون در منطقه لایه نفتی پارس جنوبی مستقر شده گفت: این دکل در حال آماده‌سازی خود برای آغاز عملیات حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی است.
وی افزود: پیش بینی می‌شود با پایان عملیات راه‌اندازی تجهیزات سکوی لایه نفتی پارس جنوبی که اردیبهشت ماه به دریا حمل و با موفقیت نصب شد، شرایط لازم برای استقرار دکل حفاری DCI-2 در جوار سکوی لایه نفتی برای آغاز عملیات حفاری ظرف چند هفته آینده فراهم شود.
دکل پیشرفته سایبری از نوع Super M2 با وزن بالغ بر 9 هزارتن است که امکان حفاری در آبهای تا عمق 300 فوت را دارد و می‌تواند چاههای نفت و گاز تا عمق 7 هزارمتر را حفاری کند.
این دکل با امکان جابجایی طولی 15 متر و جابجایی عرضی 9 متر قادر است بدون جابجایی و تغییر در مکان استقرار خود تا 15 حلقه چاه را حفاری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار