۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

هدف گذاری جذب سالانه 3.5 میلیون گردشگر به کیش

مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش از هدف گذاری این سازمان برای جذب سالانه سه و نیم میلیون نفر گردشگر داخلی تا سال 1400 خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۶۱۷
هدف گذاری جذب سالانه 3.5 میلیون گردشگر به کیش

رسول کشت پور، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره کیش با برخورداری از سواحل و جاذبه های دریایی بسیار زیبا هم اکنون به عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگران و پایلوت گردشگری دریایی کشور مطرح است.
مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: آمارها حاکی از آن است که هم اکنون سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر گردشگر داخلی وارد جزیره کیش می شوند.
وی ادامه داد: هدف سازمان منطقه آزاد کیش جذب 5 درصد از کل جمعیت کشور معادل سه و نیم میلیون نفر گردشگر در سال است.
مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: این هدف باید تا پایان طرح توسعه جزیره کیش در سال 1400 تحقق یابد.
وی یادآور شد: همچنین برای جذب گردشگران خارجی به جزیره کیش نیز از سوی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برنامه ریزیهای کاملی انجام شده است.
به گفته کشت پور، برای جذب گردشگران خارجی، کشورهای هدف مشخص شده اند برای مثال جذب گردشگران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با هدف بهره گیری از توریسم سلامت جزیره کیش در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
وی همچنین از جذب گردشگران سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: اخیراً نیز مذاکراتی برای ورود گردشگران لهستانی به کیش صورت گرفته است.
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش اذعان داشت: معمولاً زمان اوج ورود گردشگرن به جزیره کیش در ما نوروز است.
وی یادآور شد: بر اساس آمار اعلام شده در نوروز امسال طی 17 روز، 230 هزار نفر گردشگر وارد جزیره کیش شدند که آمار قابل توجهی است.
کشت پور خاطرنشان کرد: میزان گردشگران ورودی به جزیره کیش در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار بود.
مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این افزایش در حالی است که نوروز امسال بسیاری از مناطق گردشگری مهم کشور با کاهش ورود گردشگر همراه بودند.
این مقام مسئول در جزیره کیش، دلیل افزایش ورود گردشگران به جزیره کیش را اقدامات موثر سازمان منطقه آزاد کیش در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری و اعمال مدیریت بهره برداری مناسب از امکانات گردشگری موجود در جزیره کیش اعلام کرد.
کشت پور، تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای کاهش هزینه های تمام شده سفر به جزیره را یکی دیگر از دلایل موفقیت این جزیره در روند افزایشی جذب گردشگر عنوان کرد.
وی یادآور شد: افزایش میزان گردشگران به جزیره کیش نیازمند توسعه زیرساختهای گردشگری به ویژه در بخش اقامتی و حمل و نقل است که امیدواریم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد تسریع در روند ایجاد این زیرساخت ها در جزیره کیش باشیم.
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش تصریح کرد: هم اکنون تعداد زیادی هتل در جزیره کیش در دست ساخت است که بهره برداری از این امکان اقامتی در آینده ای نزدیک، توسعه هر چه بیشتر گردشگری در جزیره را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار