۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی گمرکات گیلان

مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان از اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی به مراجعین در گمرکات این استان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۵۹۵
اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی گمرکات گیلان

مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان از اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی به مراجعین در گمرکات این استان خبر داد. محمد شهبازی به خبرنگار مانا گفت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور در راستای سیاست های کلان سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی دولت، برنامه ها و توصیه های سازمان جهانی گمرک و الزامات کنوانسیون های بین المللی همیشه تلاش داشته است تا با رویکردی همگام با سایر دستگاه های ذی مدخل در عرصه تجارت خارجی گونه فعالیت کند.
مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان تصریح کرد: این فعالیت به گونه ای بوده که در کنار اجرای قوانین و مقررات و اعمال حاکمیت دولت بیشترین تسهیلات و برنامه های حمایتی را برای رونق بخشی هر چه بیشتر چرخه اقتصادی و تجارت بین الملل کشور ایجاد کند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص برنامه های انجام شده در گمرکات گیلان طی سال گذشته گفت: انعقاد انبارهای اختصاصی تحت کلید گمرک برای شرکت های تولیدی و بازرگانی یکی از مهمترین برنامه های گمرکات گیلان بود که سال گذشته شاهد اجرایی شدن آن بودیم.
به گفته وی، یکی از سیاست های حمایتی گمرک برای تولید و فعالان تجاری کالاهای استراتژیک ایجاد انبارهای های اختصاصی تحت کلید است که بنا به درخواست بخش خصوصی یک یا چند انبار در محل کارخانه و شرکت جهت نگهداری ماشین آلات، مواد اولیه و کالا تحت کلید گمرک قرار می گیرد.
این مقام مسئول در استان گیلان عنوان کرد: صاحب کالا می تواند تا اخذ و ارائه اسناد و مجوزهای لازم یا فراهم شدن شرایط ترخیص قطعی یا ترانزیت خارجی محموله خود را در انبار نگهداری کند.
مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان در ادامه ارزیابی و ترخیص سیار محموله های صادراتی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته در گمرکات استان دانست.
وی اعلام کرد: با توجه به این که بخش عمده تولیدات استان خصوصاً صنایع غذایی کیک و کلوچه و لبنیات از دیگر مرزهای کشور صادر می شود، جهت رفاه حال تولید کننده و افزایش سرعت فرایند صادرات، ارزیابی محموله های صادراتی و ارائه خدمات گمرکی با اعزام تیم سرویس ارزیابی در محل کارخانه انجام می پذیرد .
شهبازی به اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی گمرکات گیلان اشاره و بیان کرد: ترخیص کالا با اخذ ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی، معافیت ماشن آلات خط تولید از پرداخت حقوق ورودی، استرداد حقوق ورودی مواد اولیه و تجهیزات وارداتی واحدهای تولیدی و اخذ تضمین بیمه ای از جمله این تسهیلات است.
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه سخنان خود از انجام تشریفات گمرکی واردات مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی در گمرکات گیلان خبر داد.
وی اظهار داشت: کاهش برخی از مراحل ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی، هدایت اظهارنامه های وارداتی و اظهارنامه های صادرکنندگان نمونه به مسیرهای سبز و زرد و ترخیص بدون وقفه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی خوشنام از دیگر اقداماتی است که در گمرکات گیلان اجرایی شده است.
مدیر کل اداره گمرکات استان گیلان، صدور حکم مجوز خروج برای کالاهای مورد نیاز ضروری و فوری، اختصاص مسیر ویژه صادرات محصولات نباتی و خوراکی در مز آستارا، پذیرش نمونه های صادراتی واحدهای تولیدی،ارائه تسهیلات برای کامیون های حامل کالاهای صادراتی و رسیدگی خارج از نوبت به ارزش اظهارنامه های واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی خوشنام را اهم اقدامات صورت گرفته در گمرکات استان گیلان طی سال گذشته عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار