۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
برای نخستین بار صورت می گیرد

تدریس رشته ورزش های دریایی در دانشگاه خرمشهر

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از تدریس رشته ورزش های دریایی در این دانشگاه برای نخستین بار در کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۵۶۶
تدریس رشته ورزش های دریایی در دانشگاه خرمشهر

مسعود صدری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هدف از تاسیس این دانشگاه , تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در رشته های علوم و فنون دریایی و دریانوردی، انجام فعالیتهای پژوهشی مربوطه همسو با ضوابط و استانداردهای ملی و بین المللی است.
وی ادامه داد: حفظ و انتقال و پیشبرد دانش استعداد ها، انجام تحقیقات و ترویج علوم به منظور کمک به تجهیز و تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز کشور از دیگر اهداف این دانشگاه دریایی است.
صدری نسب همچنین به فراهم آوردن زمینه های توسعه تحقیقات، نوآوری، انتقال و جذب تکنولوژی و برقراری ارتباط علمی و پژوهشی دانشگاه با مراکز صنعتی کشور در زمینه های خلاقیت و نوآوری و بهبود کیفیت متناسب با زمان و بهره وری بیشتر از نیروی انسانی و تکنولوژی توسط این دانشگاه اشاره کرد.
وی یادآور شد: برقراری ارتباط و همکاری متقابل علمی و آموزشی با دانشگاهها، مجامع و موسسات علمی و صنعتی، متخصص و دانشمندان داخلی و خارجی و همچنین مبادله استاد و دانشجو بر اساس چارچوب سیاستهای کلی کشور و ضوابط مصوب از جمله برنامه های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است .
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ایجاد رشته های جدید مرتبط با دریا و ساحل یکی از اولویت هایی است که همواره در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های مرتبط با علوم دریایی قرار دارد.
وی گفت: در این راستا ایجاد رشته ورزش های دریایی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در هیئت علمی دانشگاه مصوب شده است.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به اینکه ایجاد رشته ورزشهای دریایی برای نخستین بار در کشور قرار است ایجاد شود، بیان کرد: این رشته قرار است در مقطع کارشناسی دانشجو بپذیرد.
وی یادآور شد: در صورت تایید شورای عالی گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کتب لازم برای کارشناسی ورزش های دریایی تدوین خواهد شد.
صدری نسب در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز برای نخستین بار رشته مکانیک کشتی در مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تدریس شد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: در سال تحصیلی 94-93، 40 نفر دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی مکانیک کشتی از سوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر پذیرفته شد.
وی خاطر نشان کرد: این دانشجویان پس از گذراندن دوران چهار ساله تحصیلی برای اخذ مدرک باید مدتی را برای دوره کارآموزی در کشتی ها بگذرانند که امیدواریم تا آن زمان هماهنگی های لازم برای تحقق این مهم با مسئولین مربوطه به نتیجه رسد.
به گفته وی هم اکنون در دانشکده های مهندسی دریا، اقتصاد و مدیریت دریا، علوم دریایی و اقیانوسی و منابع طبیعی دریا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیروهای متخصص در امور دریایی تربیت می شوند.
صدری نسب اظهار امیدواری کرد: هر ساله شاهد افزایش رشته های جدید دریایی در دانشگاه های علوم دریایی کشور باشیم تا بتوانیم در زمینه علوم دریایی با سایر کشورهای دنیا از نظر علمی رقابت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار