۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

جذب سرمایه گذاری در بندر خرمشهر/مغروقه ها یک به یک خارج می شوند

شاخص ترین فعالیت در بخش سرمایه گذاری مجتمع بندر خرمشهر طی سال گذشته جذب یک هزار و 340 میلیارد ریال سرمایه گذاری بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۵۴۷
جذب سرمایه گذاری در بندر خرمشهر/مغروقه ها یک به یک خارج می شوند
مدیر اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندرخرمشهر طلایه دار خارج سازی مغروقه های جنگ تحمیلی محسوب می شود که خارج سازی تعداد 154 فروند مغروقه از رودخانه های اروند و کارون از سال 72 تاکنون به همت تلاش شبانه روزی کارشناسان و متولیان این امر در کارنامه درخشان بنادر و دریانوردی خرمشهر ثبت شده است.
عادل دریس، تاکید کرد: در همین راستا بندرخرمشهر در سال 94 نیز طبق یک برنامه از پیش تعیین شده و با توجه به تأکید ویژه دولت بر پاکسازی رودخانه اروند و پیگیری این مهم از جانب سازمان متبوع، خارج سازی بیش از 26 فروند مغروقه در رودخانه اروند و کارون را در برنامه دارد.
به گفته وی، طی سال گذشته در بخش عملیات های دریایی و در راستای ارتقاء ایمنی آبراه اروند،شناورسازی 15 فروند مغروقه به جامانده از جنگ تحمیلی در رودخانه های کارون و اروند حاصل تلاش شبانه روزی کارکنان متخصص و متعهد این مجتمع بندری است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر در ادامه خاطرنشان ساخت: بندرخرمشهر در حوزه های مختلف کاری، اقدامات ارزشمندی را در سال 93 به ثبت رسانده است.
وی گفت: مهمترین و شاخص ترین آن آمار عملکرد این بندر در سه بخش ورود و خروج کالا و مسافر به بندر، جذب سرمایه گذاری و عملیات دریایی است. 
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در سال 93، حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر با 26 درصد افزایش به بیش از دومیلیون و 12 هزار و 205 تن رسید.
وی اذعان داشت: از این میزان 612 هزار و 617 تن کالا تخلیه و یک میلیون و 399 هزار و 588تن کالا به بارگیری اختصاص داشت.
به گفته این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر، عمده بار صادراتی از این بندر، مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عراق بوده است.
دریس در ادامه افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینر طی 12 ماهه سال گذشته، 99 هزار و 11 TEU بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، رشد 60 درصدی را نشان می داد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر اذعان داشت: همچنین در سال 93، رشد تردد 20 درصدی مسافر، تردد 110 هزار و 810 دستگاه وسیله نقلیه سنگین ، پهلوگیری 4 هزار و 264 فروند شناور و تردد 444 واگن در بندرخرمشهر به ثبت رسید .
وی یادآور شد: در همین راستا میزان تخلیه خودرو نیز به میزان 11 هزار و 681 دستگاه بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن نشان از رشد 671 درصدی داشت.
دریس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شاخص ترین فعالیت در بخش سرمایه گذاری میزان جذب یک هزار و 340 میلیارد ریال سرمایه گذاری در مجتمع بندری خرمشهر بوده است.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار