۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

استفاده از دفاتر ثبت زباله سکوهای ثابت اجباری می شود

به منظور اجرای مفاد کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتیها (MARPOL)، استفاده از دفاتر مربوط به ثبت نفت و زباله سکوهای ثابت از اول مرداد 94 اجباری خواهد شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۳۹۱
استفاده از دفاتر ثبت زباله سکوهای ثابت اجباری می شود
به گزارش مانا، به منظور پیشگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها و سکوهای اکتشاف و استخراج نفت و گاز در سال ١٣٨٩ قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی (قانون ٨٩) مصوب شد.
در راستای اجرای مفاد ماده ٣ قانون ٨٩ و الزامات مربوط به ضمیمه یکم و پنجم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها (MARPOL)، استفاده از دفاتر مربوط به ثبت نفت و زباله سکوهای ثابت از تاریخ 1394.5.1 اجباری خواهد شد.
دو دفتر ثبت نفت و زباله سکوهای ثابت جهت ثبت بازمانده ضایعات محصولات نفتی و زباله تهیه شده است و توسط مسئولین سکوهای ثابت تکمیل می شود و کارشناسان و بازرسان کنترل بخش حفظ محیط زیست دریایی نسبت به اجرای مفاد آن بر روی سکوها اقدام خواهند کرد.
سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در سال ٢٠٠٨ میلادی با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، این منطقه را به عنوان یکی از مناطق ویژه دریایی (Spical Area) تعیین کرد. بر اساس مطالعات انجام شده سالیانه بیش از ٥٠ هزار شناور بزرگ از تنگه هرمز وارد خلیج فارس می شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار