۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

آغاز مرمت اضطراری قلعه پرتغالی های هرمز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان هرمزگان گفت: مرمت قلعه پرتغالی های هرمز با اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار به زودی آغاز می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۳۳۳
آغاز مرمت اضطراری قلعه پرتغالی های هرمز

محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: رسیدگی و ساماندهی به میراث فرهنگی خلیج فارس یکی از برنامه هایی است که در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه قلعه پرتغالی های هرمز یکی از مهمترین مواریث فرهنگی خلیج فارس محسوب می شود، اذعان داشت: سعی می شود هر ساله اعتبار ویژه ای به منظور احیا و بازسازی این قلعه تاریخی اختصاص یابد.
ضیایی تصریح کرد: مرمت و احیای قلعه پرتغالی های یک پروژه بسیار بزرگ است که تحقق کامل آن به چندین سال زمان و کارمداوم نیاز دارد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: عملیات مرمت و بهسازی قلعه پرتغالی های جزیره هرمز از سال 87 توسط گروه پیمانکار در حال انجام است. 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: در این راستا امسال نیز 600 میلیون ریال به مرمت قلعه پرتغالی ها اختصاص یافته است.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این میزان اعتبار صرف مرمت های اضطراری خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان،خاطرنشان کرد: نصب تابلوهای راهنما و نورپردازی از دیگر اقداماتی است که طی سالهای گذشته در قلعه پرتغالی های هرمز صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: قلعه پرتغالی ها که در ضلع شمالی جزیره هرمز و درساحل دریا قرار دارد، مهم‌ترین قلعه باقی‌مانده از روزگار تسلط پرتغالیها برسواحل و جزایر خلیج فارس است. 
ضیایی اذعان داشت: همچنین بررسی و شناسایی آثار طبیعی و تاریخی در جزایر خلیج فارس یکی دیگر از اقدامات درحال انجام از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان است.
وی ادامه داد: سال گذشته بررسی و شناسایی آثار طبیعی جزیره هرمز به اتمام رسید و قصد داریم امسال بررسی و شناسایی آثار جزایر ابوموسی را انجام دهیم.
این مقام مسئول در استان هرمزگان گفت: این اقدام تاثیر بسزایی در تهیه فهرستی از آثار طبیعی و تاریخی خلیج فارس خواهد داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین کاوش های باستان شناسی در سواحل یکی دیگر از اقداماتی است که اطلاعات بیشتری در خصوص میراث خلیج فارس در اختیار ما قرار می دهد.
ضیایی تصریح کرد: یکی از مهمترین کاوش های باستان شناسی که طی سالهای اخیر به طور مداوم در ساحل استان انجام شده است، کاوش های باستان شناسی در محوطه تاریخی نخل ابراهیمی واقع در شهرستان میناب است.
به گفته وی، کشف بندرگاه اشکانی و ارتباط تنگاتنگ این منطقه با دریانوردی خلیج فارس در گذشته یکی از مهمترین مواریث تاریخی این حوزه را برای همگان آشکار کرده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته کاوش های باستان شناسی در این منطقه انجام نشد، بیان کرد: در تلاش هستیم به طور قطع امسال فصل بعدی کاوش های باستان شناسی نخل ابراهیمی را ادامه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار