۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

بنادر عمان بیشترین محدوده درگیر با توفان

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت : بیشترین محدوده درگیر توفان مونسون ، بنادر مسقط در کشور عمان است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۴۲۸۴
بنادر عمان بیشترین محدوده درگیر با توفان

به گزارش مانا، باقر کرد، معاون استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از توفان حاره ای "مونسون" با تاکید بر آمادگی همه جانبه دستگاه‌های امدادی استان و تقدیر از هواشناسی به خاطر پیش بینی و گزارش به موقع این پدیده، اظهار کرد: مردم بیشترین نقش را در مدیریت این شرایط دارند و باید به وسیله دستگاه‌های ارتباط جمعی به ویژه صدا و سیما آگاهی لازم و به موقع به آنها داده شود.
وی در ادامه از پلیس خواست که جاده‌های آسیب پذیر جنوب استان را کنترل کنند تا مردم به مکان‌های آسیب پذیر نروند.
مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه با یادآوری شدت توفان "مونسون" گفت که نگرانی ما از شدت توفان است که می‌تواند خسارت‌های زیادی در بر داشته باشد.
محمد رضا امیر مردای با بیان بر اساس مدل‌های پیش‌بینی مرکز فعالیت توفان حاره ای 200 تا 300 کیلومتری سواحل ایران قرار دارد افزود: بر اساس آخرین پیش بینی ها، بیشترین محدوده درگیر این توفان بنادر مسقط در کشور عمان است.
وی اضافه کرد: هسته بارش ها در این سامانه بر روی دریای عمان خواهد بود، بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمال دارد که میزان بارش ها در دریا به 100 میلی‌متر هم برسد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: آنهایی که با هواشناسی سروکار دارند می‌دانند که هواشناسی با احتمال سرو کار دارد و ما نمی خواهیم با بزرگنمایی آمار و اطلاعات، مردم را بترسانیم.
علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از تحت تاثیر قرار گرفتن سواحل کراچی، گواتر، پسابندر، تا زرآباد از این پدیده خبر داد.
وی گفت بر اساس مدل های هواشناسی هسته توفان بین بندر چابهار و مسقط عمان خواهد بود که بیشترین تاثیر آن بر بنادر عمان خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار