۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

بازدید دانش آموزان بوشهری از موزه دریانوردی خلیج فارس

با همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی تعدادی از دانش آموزان بوشهری از موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس بازدید کردند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۴۲۱۳
بازدید دانش آموزان بوشهری از موزه دریانوردی خلیج فارس
به گزارش مانا به نقل از ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، جهت آشنایی دانش آموزان با مباحث مربوط به دریا و صنایع مرتبط به آن دانش آموزان شهرهای ساحلی با همکاری بنیاد های نخبگان شهرهای ساحلی از تاسیسات و اماکن مرتبط با دریا بازدید به عمل می آورند که در این راستا بازدید دانش آموزان بوشهری انجام شده است.
در این بازدید 60 نفر دانش آموزان مدرسه راهنمایی حوا از این موزه بازدید کردند و از نزدیک با دریا و صنایع و ادوات مرتبط با آن آشنا شدند.
شایان ذکر است موزه خلیج فارس بوشهر که شامل ساختمان کنسولگری و عمارت کلاه فرنگی می‌باشد، در سال ۱۸۵۸ میلادی تاسیس شد و مدتی بعد به مقر دائمی سرکنسول گری انگلستان در بوشهر تبدیل شد. این بنا تا پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دولت انگلیس بود تا آنکه در سال ۱۹۴۶ میلادی برابر ۱۳۲۵ هجری قمری و بعد از انتقال نمایندگی سیاسی انگلیس به بحرین، این عمارت به دولت ایران تحویل شد و در اختیار نیروی دریایی ایران قرار گرفت. طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ رایزنی‌های لازم برای تبدیل این مکان به موزه دریا و دریانوردی صورت گرفت و در هفتم آذر سال ۱۳۸۷ طی مراسمی آماده بازدید علاقه مندان شد. این موزه در منطقهٔ سبزآباد بندر بوشهر واقع شده‌است.
در محوطه موزه ۴۰ فروند شناور سطحی و انواع زیرسطحی‌های جنگی دریایی متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله قاچار و کشتی پرسپولیس نگهداری می‌شود. در درون ساختمان کلاه فرنگی که اکنون به طور کامل بازسازی شده‌است انواع تجهیزات جنگی، مخابراتی، کنترل و هدایت دریایی، پزشکی و ظروف نقره‌ای و سفالینه‌های کشف شده از دورانهای مختلف تاربخی بندر بوشهر است.
در بازدید صورت گرفته یکی از راویان نیروی دریایی ارتش به توضیح بخش های مختلف موزه و توانمندی های به نمایش درآمده از ارتش و سپاه پاسداران پرداخت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار