۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

پایش جمعیت دلفین های گوژپشت پارک دریایی دیر -نخیلو

معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بررسی جمعیت دلفین های گوژپشت پارک ملی دریایی دیر- نخیلو در حال انجام است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۱۹۹
پایش جمعیت دلفین های گوژپشت پارک دریایی دیر -نخیلو

امین طلاب، معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژه بررسی جمعیت دلفین های گوژپشت پارک ملی دریایی دیر- نخیلو که از اواخر تابستان سال گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: این پروژه با همکاری مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و انجمن طرح سرزمین در دست انجام است.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، اعتبارات لازم جهت انجام این پروژه دریایی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و از محل منابع ملی تامین شده است.
طلاب در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دلفین های گوژپشت گروه جمعیتی مقیم دلفین های پارک ملی دریایی دیر- نخیلو هستند.
وی اذعان داشت: یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت از این دلفین ها که به صورت ثابت در این پارک دریایی زندگی می کنند، پایش و بررسی جمعیت آنهاست.
معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: این پروژه توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست استان بوشهر و انجمن طرح سرزمین انجام می شود.
طلاب گفت: امیدواریم با انجام این اقدامات هر چه بیشتر در راستای حفاظت از این پستاندار خلیج فارس عمل کرده باشیم.
معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: صید و صیادی مهمترین معظلی است که حیات این دلفین های گوژپشت را تهدید می کند.
به گفته وی، به دام افتادن در تور صیادان و یا برخورد با پره های قایقهای صیادی از جمله مواردی است که منجر به مرگ دلفین ها می شود.
این مقام مسئول در استان بوشهر همچنین در خصوص سایر معضلات زیست محیطی آبهای خلیج فارس گفت: آلودگی های نفتی و غیر نفتی و ساخت و ساز در طول سواحل استان نیز از دیگر مواردی است که محیط زیست آبهای خلیج فارس با مخاطره روبه رو می کند.
وی یادآور شد: مساله آب توازن کشتی ها نیز باید توسط سازمان بنادر و دریانوردی کنترل شود که امیدواریم این امر توسط این سازمان مورد توجه باشد.
معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص تردد گردشگران در پارک ملی دریایی دیر – نخیلو گفت: ورود به این پارک ملی دریایی نیازمند اخذ مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.
وی گفت: نیمه نخست سال این پارک محل تخم گذاری لاک پشت ها و پرندگان است که تماشای آنها از لذت بی نهایتی برخوردار است.
طلاب خاطرنشان کرد: گروه های محقق و دانشجو با اخذ مجوزها لازم در طول سال به این پارک ملی دریایی سفر می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار