۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

ورود تورهای گردشگری به جزیره خارگ آزاد می شود

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از انجام برنامه ریزی به منظور برگزاری تورهای گردشگری کوچک به جزیره خارگ خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۱۹۱
ورود تورهای گردشگری به جزیره خارگ آزاد می شود

ناصر امیرزاده به خبرنگار مانا گفت: از آنجا که جزیره خارگ به دلیل موقعیت ویژه ای که دارد امکان تردد به راحتی در آن برای همگان میسر نیست، لذا در حال مکاتبه با فرمانداری شهرستان بوشهر به منظور فراهم کردن شرایطی برای حضور گردشگران در این جزیره هستیم.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: تا کنون چندین جلسه به همین منظور با حضور فرماندار بوشهر برگزار شده است و مقرر شده برای بررسی شرایط حاکم بر جزیره خارگ، امکان تردد گروه های کوچک گردشگران به این جزیره فراهم شود.
به گفته معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر این تورهای گردشگری حداکثر باید با 50 نفر برگزار شود.
امیرزاده در خصوص امکانات گردشگری موجود در این جزیره گفت: از آنجا که جزیره خارگ یک شهر صنعتی است لذا از امکانات و زیرساختهای اولیه نظیر فرودگاه، مکان اقامتی، راه دسترسی مناسب و ... برخوردار است.
وی اذعان داشت: با ورود گردشگران به جزیره خارگ به طور قطع سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت هتل در این جزیره اقدام خواهند کرد.
این مقام مسئول در استان بوشهر اظهار داشت: سفر به جزیره خارگ برای گردشگران می تواند به صورت هوایی و دریایی صورت گیرد.
به گفته وی، امکان سفر دریایی به جزیره خارگ از بندر بوشهر و بندر گناوه می تواند برای گردشگران علاقه مند سفر به این جزیره فراهم شود.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر امکان تردد به جزیره خارگ برای گردشگران وجود ندارد.
وی یادآور شد: تنها در ایام نوروز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تورهای سفر به جزیره خارگ در قالب تورهای کاروان راهیان نور برگزار می شود.
این مقام مسئول در استان بوشهر اظهار داشت: به زودی فرمانداری بوشهر زمان قطعی برای ورود تورهای گردشگری به جزیره خارگ را اعلام خواهد کرد.
وی اذعان داشت: پس از اخذ مجوزهای لازم با انجام هماهنگی با دفات خدمات مسافرتی سراسر کشور امکان برگزاری تور به این جزیره فراهم می شود.
گفتنی است، جزیره خارگ از مناطق بسیار قدیمی استان بوشهر و دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی است که یک نمونه از آن سنگ‌نوشته‌ای متعلق به دوره هخامنشیان است.
گورمعبدهای پالمیران مربوط به دوره اشکانیان یکی از آثار تاریخی این جزیره است که همچنان بخشی از سنگ‌نوشته‌ها و کنده‌کاری‌های روی دیواره‌های آن به جا مانده است.
به گفته وی، معبد پورئیدون، آتشکده زرتشتیان، باغ پرندگان، دره آذرپاد و بقعه میرمحمد حنیفه مربوط به قرن هشتم هجری قمری از دیگر جاذبه‌های این جزیره است.
جزیره صخره ای- مرجانی خارگ با بیش از 10 هزا نفر جمعیت با مساحت 35 کیلومتر مربع در فاصله 54 کیلومتری شمال غربی بوشهر واقع شده است. این جزیره از معدود جزایر خلیج فارس است که در آن آب شیرین یافت می شود. آهو، کلاغ هندی، اگرت، فلامینگو، غاز، باکلان ، کبک و تیو از مهمترین حیات وحش این جزیره است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار