۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

اختصاص 100 میلیون تومان به گردشگری هنگام

به منظور توسعه امکانات گردشگری در جزیره هنگام امسال 100 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۰۶۹
اختصاص 100 میلیون تومان به گردشگری هنگام

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به خبرنگار مانا گفت: امسال 100 میلیون تومان به منظور ایجاد برخی امکانات گردشگری در جزیره هنگام اختصاص یافته است.
به گفته محسن ضیایی، این میزان اعتبار برای ساخت آلاچیق،کمپینگ اقامت موقت و سرویس بهداشتی در پارک ساحلی کروکودیل این جزیره هزینه خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص منطقه نمونه گردشگری جزیره هنگام اظهار داشت: در دور دوم سفر هیـئت دولـت نهم بـه اسـتان هرمزگـان ایجـاد هفـت منطقـه نمونه گردشگری در استان به تصویب هیئت دولت رسید که یکی از این مناطق جزیره هنگام است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اختصاص 30 هکتار از اراضی این جزیره برای تبدیل به منطقه نمونه گردشگری در استان مصوب شده است که به زودی این اراضی در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.
ضیایی با اشاره به اینکه با ایجاد امکانات گردشگری در جزیـره هنگـام صنعت گردشگری در ایـن جزیره بیش از پیش رونق می گیرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون زیرساختهای گردشگری در اراضی در نظر گرفته شده برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری هنگام فراهم است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، فراخوان به منظور جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری جزیره هنگام اعلام شده است.
وی اذعان داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی نیز برای ایجاد امکانات گردشگری در منطقه نمونه هنگام اعلام آمادگی کرده است اما هنوز در این مورد تصمیم گیری نکرده ایم.
وی بیان کرد: پس از انتخاب سرمایه گذار بخش خصوصی، شاهد آغاز عملیات اجرایی ایجاد منطقه نمونه گردشگری در این جزیره خواهیم بود.
ضیایی تاکید کرد: مطالعات به منظور ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جزیره هنگام توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان انجام شده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان ادامه داد: در راستای تبدیل جزیره هنگام به منطقه نمونه گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیلات مورد نیاز از جمله زیرساخت های اولیه را برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم خواهد کرد.
وی یادآور شد: جزیره هنگام یکی از بکرترین جزایر خلیج فارس است که سفر هر گردشگر به این جزیره بدون شک خاطرات به یادماندنی را برای وی به جا خواهد گذاشت.
ضیایی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ محیط زیست جزیره و نیز بکر بودن آن، در حال حاضر در این جزیره خودرو وجود ندارد و این یکی از مهمترین مزایای این جزیره برای حضور طبیعت گردان محسوب می شود.
وی یادآور شد: حدود یک ماه پیش در سفری که به همراه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به این جزیره داشتیم، بر ضرورت توسعه گردشگری این جزیره تاکید شد.
لازم به ذکر است، خلیج دلفین ها به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های جزیره هنگام محسوب می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار