۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

برگزاری دوره آموزشی پرورش میگو در گمیشان

معاون آبزی پروری اداره شیلات گلستان گفت: دوره آموزشی مدیریت آماده سازی مزارع میگو به مدت دو روز برگزار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۹۹۱
برگزاری دوره آموزشی پرورش میگو در گمیشانبه گزارش مانا، محمود سقلی ادامه داد : این دوره آموزشی با هدف آشنا کردن پرورش دهندگان با نحوه آماده سازی مزارع جهت ذخیره سازی پست لارو در استخرهای پرورش میگو در مجتمع میگوی گمیشان برگزار شده است.
به گفته وی، آشنایی پرورش دهندگان با اهمیت آماده سازی استخرها، نقش و اهمیت خاک کف استخر، نحوه شخم زنی و خشک کردن کف استخر از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.
معاون آبزی پروری شیلات گلستان، آشنایی پرورش دهندگان میگو با نحوه نصب دریچه ورودی و خروجی، آهک پاشی و ضدعفونی و آبگیری استخرها را از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.
لازم به ذکر است، فراگیران حاضر در این دوره آموزشی صاحبان مزارع، کارشناسان و کارگران شاغل در مجتمع میگوی گمیشان بوده اند.
بر اساس این گزارش هفته گذشته نیز هیئت رسانه ای کشور آذربایجان از مرکز عمل آوری و بسته بندی میگو در شهرستان بندرگز بازدید کرد.
در این بازدید یکی از تجار میگو در خصوص خرید میگو از مزارع، عمل آوری و بسته بندی آن توضیحاتی ارائه داد.
در حاشیه این بازدید "محمود سقلی" معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان، با ارائه فیلمی از نحوه پرورش میگو در استان و در شمال گمیشان با آب شور دریای خزر و صید، عمل آوری و بسته بندی آن در واحدهای صنعتی گزارشی جامع ارائه داد.
در ادامه سقلی به پرسش های هیئت رسانه ای در خصوص نحوه پرورش، عمل آوری، صادرات، ارزش غذایی و توجیه اقتصادی پاسخ داد.
وی در ادامه گفت: استان گلستان آمادگی لازم برای صادرات میگو و ماهی و همچنین دانش فنی کارشناسان شیلاتی را به کشور آذربایجان دارا است.
هیئت رسانه ای آذربایجان نیز علاقمندی خود را نسبت به همکاری در بحث اطلاع رسانی و برای سرمایه گذاری و نقش فعال در زمینه آبزی پروری اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار