۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بحرگان

ازتوانمندی بخش خصوصی در صنایع دریایی استفاده شود/امکان تعمیرات شناورهای تا 16هزارتن درخرمشهرفراهم شد

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بحرگان گفت: از ظرفیت های بخش خصوصی باید برای سرمایه گذاری در صنایع دریایی و ایجاداشتغال استفاده کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۳۹۵۰
ازتوانمندی بخش خصوصی در صنایع دریایی استفاده شود/امکان تعمیرات شناورهای تا 16هزارتن درخرمشهرفراهم شد
به گزارش خبرنگار مانا اسماعیل امیران در مراسم بهره برداری از حوضچه خشک شرکت صنایع دریایی ساحل اروند(شصدا) ، افتتاح این پروژه را نمونه ای موفق از توانمندی بخش خصوصی در صنایع دریایی بیان کرد و گفت:به دلیل سرمایه گذاری 90درصدی دولت در بخش صنایع دریایی ، قدرت رقابت از بخش خصوصی گرفته شده است ولی با این حال با حمایت دولت تدبیر و امید و سازمان بنادر و دریانوردی هنوز می توان به آینده بخش خصوصی در صنایع دریایی امیدوار بود .
این فعال کارآفرین بخش صنایع دریایی در جنوب خوزستان در ادامه گفت: با این کار عظیم (حوضچه خشک) بخش خصوصی نشان داد که قدرت انجام کارهای بزرگ را دارد و می تواند با همت بلند ، صنعت دریایی کشور را به صنعتی موفق و رو به جلو تبدیل کند.
امیران به محرومیت و عقب ماندن بنادر آبادان و خرمشهر که زمانی نگین اقتصاد دریایی کشور بودند اشاره کرد و گفت: با عرق ملی و همت والا می توان این بنادر را احیا کرد ولی منطقه آزاد اروند باید حمایت کافی و قانونی را از بخش خصوصی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بحرگان با اشاره به اینکه بیشتر شهرهای ساحلی دنیا ، مناطقی آباد و توسعه یافته هستند افزود: در ایران ما مناطق فقیر نشین و توسعه نیافته و عقب مانده در سواحل (بخصوص جنوب) قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد با توجه به منابع عظیم دریا و نیروهای خوش فکر و فعال بومی ، دلیلی برای ادامه فرایند توسعه نیافتگی در بنادر کشور وجود ندارد.
امیران در ادامه از شروع فاز دوم مجموعه خدمات دریایی بحرگان با اشتغال زایی دو هزار و 500نفر خبر داد و گفت: در فاز اول این مجموعه یک هزار و 300نفر شغل ایجاد کردیم و امیدواریم با حمایت منطقه آزاد اروند و سازمان بنادر و دریانوردی فاز دوم بزودی اجرایی شود.
وی درادامه ساخت پروژه عظیم حوضچه خشک با توانمندی کامل متخصصان داخلی در شرایط نامساعد فیزیکی را کاری ارزشمند و ماندگار توصیف و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری بیشتر در این منطقه که نیازی ضروری است اعلام کرد.
امیران گفت: معتقدیم برگشت سرمایه در این بخش (صنایع دریایی) در یک زمان معقول وجود دارد.
اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز از اقدام ارزشمند مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بحرکان در سرمایه گذاری در صنایع دریایی و ایجاد اشتغال در منطقه تقدیر کرد.
در این مراسم به شماری از دست اندرکاران احداث حوضچه خشک شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
با بهره برداری از حوضچه خشک شرکت صنایع دریایی ساحل اروند به طول 150متر ، عرض 40متر و ارتقاع 12متر در ساحل شرقی اروندرود در خرمشهر زمینه برای تعمیرات اساسی شناورهای با ظرفیت 16هزار تن فراهم شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار