۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

تونل آکواریوم دریایی در بوشهر راه اندازی می شود

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی پیشنهادهایی در خصوص طرح آکواریوم تونل و برنامه ریزی جهت توسعه پژوهشکده ملی اقیانوس شناسی در بوشهر با حمایت پژوهشگاه و استانداری بوشهر ارائه داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۹۴۸
تونل آکواریوم دریایی در بوشهر راه اندازی می شود

به گزارش مانا، دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر طی دیدار با دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر با بیان این که این پژوهشگاه دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه تحقیقات و پژوهش است، اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ساحل زیبا و امکانات مهمی توریستی ظرفیت فراوانی برای راه‌اندازی آکواریوم تونلی دارد.
دکتر حاجی زاده ذاکر تصریح کرد: ایجاد طرح راه‌اندازی آکواریوم تونلی نیاز به طراحی، برآورد هزینه و مکان یابی دریایی دارد که با تکمیل طرح مطالعاتی آن برای اجرا به مسوولان استان بوشهر ارائه می‌شود.
در ادامه دکتر سالاری بر حمایت راه‌اندازی اکواریوم دریایی در بوشهر تاکید کرد و گفت: با توجه به این که این استان دارای جاذبه‌های مهم توریستی ساحلی است، راه‌اندازی اکواریوم دریایی در ساحل بوشهر بر این جذابیت می‌افزاید.
استاندار بوشهر درخصوص تعیین برآورد اعتبار برای این مهم گفت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی برای اجرای طرح اکواریوم دریایی در بوشهر اقدامات لازم را انجام دهد تا در کوتاه‌ترین زمان بتوان با مشارکت این پژوهشگاه و بخش خصوصی آن را اجرایی کرد.
دکتر سالاری با تاکید بر راه‌اندازی پژوهشکده ملی اقیانوس شناسی در بوشهر گفت: برای اجرای طرح‌های آزمایشگاهی این پژوهشکده، امکانات و زیر ساخت‌های لازم فراهم است.
وی با اشاره به این که استان بوشهر موقعیت مناسبی برای اجرای طرح‌‌های این پژوهشگاه است، اظهار داشت: استان بوشهر موقعیت بی‌نظیری برای اجرای طرح‌های دریایی و پژوهش دریایی فراهم کرده که اکنون زیرساخت‌های اجرای طرح‌های مختلف در حال اجرا است.
استاندار بوشهر با بیان این که در حوزه‌های پژوهشی، فناوری و تحقیقاتی طرح‌های گوناگونی تدوین شده است تصریح کرد: علاوه بر دهکده گردشگری بوشهر، دهکده‌های اداری، دانایی و منطقه خلاق در ساحل شهر بوشهر طراحی و جانمایی شده است.
دکتر سالاری در خصوص طراحی دهکده دانایی در بوشهر و استقرار تمامی مراکز آموزش عالی، پژوهشی، تحقیقاتی و کارآفرینی در این دهکده، گفت این منطقه موقعیت بی‌نظیری برای طرح‌های مختلف پژوهشی، دریایی و تحقیقاتی فراهم کرده است.
وی با تاکید بر راه‌اندازی پژوهشکده ملی اقیانوس شناسی در بوشهر افزود: برای اجرای طرح‌های آزمایشگاهی این پژوهشکده امکانات و زیر ساخت‌های لازم فراهم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار