۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

رکود گردشگری در جزیره هنگام

با آغاز فصل گرما و مهاجرت دلفین ها از آبهای اطراف جزیره هنگام، گردشگری در این جزیره با رکود مواجه شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۹۴۰
رکود گردشگری در جزیره هنگام

افشین عباس نژاد هنگامی، مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل گرما شاهد کاهش چشمگیر ورود گردشگران به جزایر جنوبی کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون گردشگری در جزیره هنگام با رکود مواجه شده است اذعان داشت: در تعطیلات آخر هفته 50 نفر گردشگر به جزیره وارد شدند و این در حالی است که در طول هفته به ندرت شاهد ورود گردشگر به جزیره هستیم.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان حداقل روزانه 50 تا 100 نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دیدن می کنند که این رقم در برخی روزها به 800 تا هزار نفر نیز خواهد رسید.
عباس نژاد هنگامی تاکید کرد: حتی آمار ورود گردشگران به جزیره هنگام در ایام نوروز در برخی روزها به دو هزار نفر نیز می رسد.
به گفته مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در حال حاضر حدود 70 قایق تفریحی توسط بومیان جزیره در امر جابه جایی گردشگران از قشم به جزیره هنگام فعال هستند.
عباس نژاد هنگامی تاکید کرد: از سوی دیگر با شروع فصل گرما دلفین ها برای رفتن به آبهای عمیق از آبهای اطراف جزیره مهاجرت کرده و در نتیجه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هنگام که تماشای دسته های دلفین است را دیگر نخواهیم داشت.
به گفته وی، گشت دریایی، بازدید از دلفین ها، گشت در خشکی جزیره، صرف نهار محلی و دیدار از بازارچه صنایع دستی از جمله برنامه هایی است که برای گردشگران در نظر گرفته می شود.
وی یادآور شد: با وجود نبود گردشگر زیاد اما همچنان بانوان جزیره هنگام هر روز به امید ورود گردشگر و کسب درآمد در بازارچه صنایع دستی حضور می یابند.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی به فصل تخم گذاری لاک پشت های دریایی در سواحل جنوبی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: این پدیده طبیعی هر چند در جزیره قشم به یک جاذبه مهم برای ورود طبیعت گردان تبدیل شده است اما در جزیره هنگام به دلیل نبود وسیله نقلیه نمی توانیم گردشگران زیادی را برای مشاهده این امر دعوت کنیم.
به گفته وی، در حال حاضر با استفاده از تعداد محدودی موتورسیکلت گردشگران علاقه مندان به دیدن تخم گذاری لاک پشت ها را به سواحل جنوبی جزیره خواهیم برد.
عباس نژاد هنگامی عنوان کرد: گردشگرانی که می خواهند از تماشای تخم گذاری لاک پشت لذت برند باید حداقل یک شبانه روز در جزیره اقامت داشته باشند.
وی اظهار داشت: از آنجا که هنوز در جزیره هنگام مکان اقامتی ساخته نشده است، لذا گردشگران باید شب را در خانه های محلی بگذارنند.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در ادامه سخنان خود از تشکیل انجمن حفاظت از آهوان و لاک پشت های دریایی جزیره خبر داد.
وی گفت: قصد داریم این انجمن را در قالب یک تشکل بخش خصوصی و با مشارکت بومیان جزیره تشکیل دهیم که امیدواریم در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست نیز ما را همیاری کند.
گفتنی است از جمله نقاط دیدنی جزیره هنگام تأسیسات بندری انگلیسی‌ها است. تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.
شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.
تنها فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام، که بیش تر اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده اند، ماهیگیری بوده است. در حال حاضر با حضور گردش گران علاقه مند به دیدین زیبائی های طبیعی و گردشگری جزیره، ارائه خدمات به گردش گران نیز از جمله فعالیت های مردم محلی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار