۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی با پیش شرط

با واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی انتظار داریم کیفیت و تنوع خدمات در این بنادر گسترش یابد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۸۰۹
واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی با پیش شرط

معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران به خبرنگار مانا گفت: واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.
علی اصغر مجاهدی، با اشاره به وجود 55 بندر صیادی فعال در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون مدیریت بهره برداری و نگهداری 40 بندر صیادی کشور به بخش خصوصی صورت گرفته است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تعداد زیادی از بنادر صیادی در جنوب کشور به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: اما در شمال کشور تنها مدیریت بندر صیادی امیر آباد و انزلی به بخش خصوصی واگذار شده است.
مجاهدی با بیان اینکه بنادر صیادی که مدیریت آنها به بخش خصوصی واگذار شده روبه شکوفایی بیشتر هستند، تصریح کرد:بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته ،به زودی شاهد واگذاری تعداد بیشتری بندر صیادی در شمال و جنوب کشور خواهیم بود.
وی گفت: هم اکنون واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی با حساسیت بیشتری از سوی سازمان شیلات ایران دنبال می شود.
وی عنوان کرد: در واگذاری بنادر به بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح خدمات و تقویت تمام فعالیت های صیادی در بنادر هستیم.
معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: تعاونی های بخش خصوصی موظف به برگزاری کلاس های آموزشی و توانمند سازی نیروهای فعال در بنادر صیادی هستند.
به گفته وی، با واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی باید کیفیت و تنوع خدمات در این بنادر گسترش یابد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: مدتی است که واگذاری بنادر به بخش خصوصی با پیش شرط های بیشتری صورت می گیرد.
به گفته وی، تعاونی های صیادی که برای در اختیار گرفتن بندر صیادی اعلام آمادگی می کنند باید به لحاظ فنی و مالی توسط کارشناسان سازمان شیلات ایران مورد ارزیابی قرار گیرند.
مجاهدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تا کنون مواردی وجود داشته که به دلیل عدم رضایت سازمان شیلات ایران از عملکرد بنادر صیادی واگذار شده، مدیریت بندر از آن تعاونی اداره کننده گرفته شده و به تعاونی صیادی دیگری واگذار شده است.
وی گفت: این امر حاکی از آن است که نظارت سازمان شیلات بر عملکرد مدیریت تعاونی های بخش خصوصی در بنادر صیادی به صورت دائمی وجود دارد.
مجاهدی تاکید کرد: از سوی دیگر سازمان شیلات ایران قرارداد با برخی دیگر از تعاونی های بخش خصوصی بنادر صیادی واگذار شده را به دلیل عملکرد مثبت این بخش تمدید کرده است.
معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه نتایج بررسی های کارشناسان سازمان شیلات حاکی از مدیریت صحیح تمام بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی است،عنوان کرد:امید می رود بخش خصوصی همچنان با مدیریت قدرتمند خود بتواند وضعیت بنادر صیادی را به وضع مطلوبی ارتقا دهد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های نگهداری از سوی سازمان شیلات ایران ،افزایش اشتغال زایی را نیز به همراه داشته است.
وی درافزایش کیفیت خدمات بندر صیادی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سازمان شیلات ایران بیشتر به دنبال کیفیت عملکرد بنادر صیادی است و در این میان کمیت واگذاری بنادر صیادی در اولویت قرار ندارد.
مجاهدی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال نیز مدیریت بهره برداری و نگهداری تعدادی از بنادر صیادی کشور به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار