۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

دو بندر صیادی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از اتمام عملیات ساخت بنادر صیادی گوگسر و زرآباد تا پایان سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۷۷۴
دو بندر صیادی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

سید مصطفی بهشتیان ، مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگا مانا اظهار داشت: با وجود گذشت si ماه از سال جدید هنوز اعتبارات جدیدی در بخش ساخت بنادر صیادی تخصیص نیافته است.
وی ادامه داد: به منظور ادامه پروژه های ساخت بنادر صیادی کشور در سال 94، مبلغ 340 میلیارد ریال مصوب شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ 300 میلیارد ریال مصوب شده بود، از افزایش 40 درصدی اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری خبر داد.
بهشتیان گفت: سال گذشته در اقدامی کم سابقه بیش از 90 درصد از اعتبارات مصوب سال 93 به پروژه های در حال اجرا تخصیص یافت.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: این اعتبارات به پروژه هایی که از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردار بودند، تخصیص یافت.
بهشتیان یادآور شد: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان سال جاری عملیات ساخت بندر صیادی گوگسر واقع در استان هرمزگان و نیز عملیات ساخت بندر صیادی زرآباد در استان سیستان و بلوچستان به اتمام خواهد رسید.
وی در ادامه در خصوص وضعیت بندر صیادی گوگسر اعلام کرد: ساخت تاسیسات پشتیبانی و محوطه سازی از جمله برنامه هایی است که برای اتمام بندر صیادی گوگسر در سال جاری در نظر گرفته شده است.
بهشتیان عنوان کرد: امیدواریم بندر صیادی گوگسر به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی جنوب کشور پس از گذشت 13 سال از عملیات ساخت آن، امسال به بهره برداری کامل رسد.
وی ادامه داد: موج شکن به طول هزار و 300 متر، اسکله به طول 176 متر و لایروبی به حجم 300 هزار متر مکعب از جمله ویژگی های بندر صیادی گوگسر محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه ، محوطه سازی به وسعت 500 هزار مترمربع، ساختمان های پشتیبانی به مساحت 300 متر مربع و سوله روی اسکله به مساحت هزار و 500 متر مربع را از دیگر ویژگی های این بندر صیادی عنوان کرد.
بهشتیان یادآور شد: بندر صیادی گوگسر که هم اکنون مورد بهره برداری صیادان قرار دارد، دارای ظرفیت تخلیه 253 تن صید است.
به گفته وی، بندر صیادی زرآباد به منظور اتمام پروژه نیازمند ساخت راه دسترسی آسفالت به تاسیسات بندری است که امیدواریم این اقدام در سال جاری صورت گیرد.
بهشتیان خاطر نشان کرد: موج شکن به طول هزار و 80 متر، اسکله به طول 170 متر ،لایروبی در 250 هزار مترمکعب ،محوطه سازی در 30 هزار متر مربع ،ساختمانهای پشتیبانی و سوله روی اسکله و راه دسترسی از بندر به گالک به طول 15 کیلومتر از ویژگی های کلی پروژه بندر صیادی زرآباد است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد:ظرفیت تخلیه صید بندر صیادی زرآباد به عنوان یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور سه هزار تن است.
به گفته بهشتیان، بندر صیادی زرآباد که بر اساس طرح جامع بنادر صیادی احداث شده است از بهترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود.
به گفته وی، پیش بینی می شود پیشرفت فیزیکی پروژهای ساخت بنادر صیادی هندیجان، بندرعباس،درگهان و پزم نیز تا پایان امسال به بالای 90 درصد رسد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اذعان داشت: امسال اعتبارات ویژه ای به منظور ساخت بنادر صیادی جفره و آبادان تخصیص خواهد یافت.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار