۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

طرح نوسازی شناورهای سنتی اجرا می شود

مدیر عامل اتحادیه تعاونی حمل و نقل دریایی بار ومسافر گفت :طرح نوسازی شناورهای سنتی بار و مسافر امسال به اجرا در می آید.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۳۷۳۱
طرح نوسازی شناورهای سنتی اجرا می شود
احمد هاشمی در همین زمینه به خبرنگار مانا گفت: طرح نوسازی 200 فروند شناور سنتی(لنج باری) به کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی داده شده است و قرار است با توجه به بضاعت سازمان بنادر و دریانوردی امسال تعدادی از این شناورها نوسازی شوند.
وی در خصوص میزان سرمایه مورد نیاز برای نوسازی این شناورها اظهارداشت: پس از مصوب شدن کلیات طرح از طریق کمیته وجوه اداره شده توافقات بر روی میزان سرمایه مورد نیاز انجام خواهد شد.
وی با اشاره به فرسوده بودن بخش عمده ای از شناورهای سنتی افزود: علاوه بر این تناژ این شناورها هم پایین و فاقد صرفه اقتصادی است و جایگزینی شناورهای فرسوده با شناورهای نو می تواند کمک موثری به این بخش باشد.
هاشمی در خصوص جایگزینی شناورهای مسافری گفت: تا کنون از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی بخش عمده ای از شناورهای مسافری جایگزین شده اند و تعدادی هم در دست ساخت است که با اتمام ساخت آنها نوسازی کاملی در این بخش صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 42 فروند شناور مسافری در مسیر قشم به بندرعباس تردد دارند و قرار است 10 فروند دیگر از طریق محل وجوه اداره شده به این مسیر اضافه شود.
هاشمی یادآورشد: پیش از این، بیشتر از اتوبوس های دریایی و قایق برای جا به جایی مسافر استفاده می شد که از نظر ایمنی و رفاهی شرایط مناسبی نداشتند.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی حمل و نقل دریایی بار ومسافر در پایان خاطر نشان کرد: منابع وجوه اداره شده به تنهایی برای جایگزینی شناورهای سنتی کافی نیست و لازم است دولت از سایر منابع به این بخش کمک کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار