۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

ضرورت تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی

یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی کشور تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۶۹۴
ضرورت تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی

مدیر دفتر زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به خبرنگار مانا گفت: اساسی ترین مشکل فعلی بر سرراه حفاظت محیط زیست دریایی کشور، عدم وجود یگان حفاظت محیط زیست دریایی است.
داوود میرشکار، اظهارداشت: در صورتی که بتوانیم یگان حفاظت محیط زیست دریایی تشکیل دهیم با استفاده از شناورهای که به این امر اختصاص می یابد می توان پایش های محیط زیست دریایی را نیز انجام داد.
میرشکار خاطرنشان کرد: تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی به امکانات و تجهیزاتی زیادی نیاز دارد که تامین آنها به بودجه قابل توجهی احتیاج خواهد داشت.
به گفته وی، برای کاهش هزینه های تشکیل یگان حفاظت بهتر است یگان حفاظت محیط زیست دریایی با همکاری ارگان های نظامی و شیلات فعالیت کند.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: درصورتی که بتوانیم از تجهیزات آنها در عملیات گشت زنی به منظور حفاظت محیط زیست دریایی به خصوص آبهای جنوبی کشور استفاده کنیم،گام مهمی در راستای حفاظت محیط زیست دریا برداشته ایم.
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست گفت: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی کشور باشیم.
به گفته مدیر دفتر زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ، این مهم جز با همکاری سایر ارگان های ذی ربط تحقق نخواهد یافت.
وی متذکر شد: با برگزاری گشت های دریایی مشترک با سازمان شیلات می توان از فعالیت بسیاری از صیادان غیرمجاز جلوگیری کرد و به این ترتیب به حفظ ذخایر آبهای کشور کمک کرد.
وی عنوان کرد: علاوه بر جلوگیری از فعالیت صیادان غیر مجاز می توان در امر امداد و نجات موجودات دریایی در صورت لزوم با سرعت بیشتری عمل کرد.
به گفته میرشکار همچنین طی گشت زنی های یگان حفاظت می توان نسبت به پایش های محیط زیست دریایی نیز اقدامات لازم را به عمل آورد.
مدیر دفتر زیست بوم معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: در طول سواحل آبهای کشور هم اکنون یک پاسگاه محیط بانی مجهز وجود ندارد.
وی اذعان داشت: حفاظت از محیط زیست سواحل و دریاها نیازمند این است که هر 100 کیلومتر در سواحل کشور پاسگاه محیط بانی تاسیس شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: نیاز است در این پاسگاه ها نیروهای متخصص و آموزش دیده در امور مرتبط با محیط زیست دریایی مستقر شوند.
به گفته میر شکار این پاسگاه های محیط بانی باید به شناور، لوازم غواصی و بسیاری دیگر از وسایل مورد نیاز تجهیز شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اداره چنین پاسگاه هایی به اعتبارات زیادی نیاز دارد که دولت موظف این اعتبارات را در راستای حفاظت محیط زیست دریایی هزینه کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار