۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

ورود شیلات سیستان به چرخه بورس

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از ورود صنعت شیلات این استان به چرخه بورس خبر داد و گفت: در صورت محقق شدن این مهم تعداد زیادی از سرمایه گذاران وارد عرصه رقابتی خواهند شد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۳۶۶۳
ورود شیلات سیستان به چرخه بورس

به گزارش خبرنگار مانا از سیستان محسنعلی گلشنی افزود: در حال حاضر 85 درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می شود.
وی با اشاره به آخرین وضعیت صید آبزیان استان تصریح کرد: در سال 93 صید و صادرات ماهی استان بالغ بر 200 هزار تن بوده که این رقم نسبت به مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به قابلیت استان 85 درصد کنسرو ماهی کشور از طریق همین منطقه تامین می شود.
این مسئول در ادامه از تدوین نقشه راهبردی صنعت شیلات استان خبر داد و افزود: سند توسعه شیلات استان با افقی ده ساله طراحی شده است.
گلشنی با اشاره به خروجی سند توسعه شیلات استان گفت: پیش بینی ما بر این است که تولید و صید شیلات استان سالانه به بیش از یک میلیون تن برسد.
وی تصریح کرد: علاوه برآن 300 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد چرخه اشتغال خواهند شد.
مدیرکل شیلات استان در پاسخ به اینکه سند توسعه شیلات استان از چه زمانی اجرایی می شود بیان کرد: در صورت تامین اعتبارات از سال آینده و همزمان با آغاز برنامه ششم توسعه سند راهبردی شیلات استان اجرایی می شود.
وی با اشاره به بیمه صیادان تصریح کرد: صاحبان شناور موظف به بیمه صیادان هستندو این پذیرفته نیست که صیادی بدون بیمه باشد.
گلشنی اظهار کرد:در حال حاضر فصل جدید صید آبزیان آغاز شده است.
وی با اشاره به ذخیره سازی میگو استان افزود:در حال حاضر حدود 100 هزار تن از اراضی شیلات استان به کشت میگو اختصاص یافته است.
گلشنی در پایان ابراز داشت: تلاشمان برآن است که صنعت شیلات استان وارد چرخه بورس شود در صورت محقق شدن این مهم عرصه رقابت سرمایه گذران افزایش می یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار