۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

از سرمایه گذاران گردشگری دریایی حمایت می کنیم

اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به همراهی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند به ورود در بخش گردشگری دریایی حمایت خواهد کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۶۵۸
از سرمایه گذاران گردشگری دریایی حمایت می کنیم
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به خبرنگار مانا گفت: توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر به عنوان نخستین اولویت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همچنان در حال پیگیری است.
محمد ابراهیم فروزانی، ادامه داد: در این راستا بیشتر سعی می کنیم از زیرساختهای موجود در بخش سواحل و بنادر به منظور توسعه گردشگری دریایی استفاده کنیم.
فروزانی خاطرنشان کرد: به این منظور با ارگان هایی که زیرساختهای دریایی نظیر بنادر، اسکله و شناور ها را در اختیار دارند در حال رایزنی هستیم.
این مقام مسئول در استان بوشهر اذعان داشت: اما سعی ما بر این است که در بخش شناورها از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم تا بتوانیم گردشگران را به وسیله شناورهای ویژه گردشگری در آبهای خلیج فارس جابه جا کنیم.
وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به همراهی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند به ورود در بخش گردشگری دریایی حمایت خواهد کرد.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین امکانات اولیه در راستای راه اندازی تورهای دریایی، وجود شناورهای مسافری و تفریحی استاندارد است.
فروزانی تاکید کرد: هم اکنون گردشگرانی که قصد دارند در آبهای بوشهر گشت داشته باشند باید به از قایق های صیادی یا باری استفاده کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اظهار داشت: یکی دیگر از راههای توسعه گردشگری دریایی استفاده از دفاتر خدمات مسافرتی است.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که دفاتر خدمات مسافرتی- تفریحی استان بتوانند در قالب برنامه ای منسجم نسبت به برگزاری تورهای دریایی در آبهای بوشهر در طول سال اقدام کنند بدون شک گردشگری دریایی رونق چشمگیری خواهد یافت.
این مقام مسئول در استان بوشهر،تاکید کرد: برگزاری تورهای دریایی نیازمند همکاری اداره بنادر و دریانوردی و شیلات استان با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بوشهر است.
فروزانی اظهار امیدواری کرد: بنابراین تا زمان فراهم شدن زیرساختهای اولیه در بخش گردشگری دریایی شامل اسکله های تفریحی، شناورهای تفریحی استاندارد، امکانات ورزش های آبی در طول سواحل و ...باید از امکانات موجود برای توسعه گردشگری دریایی در بوشهر بهره مند شویم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه اظهار داشت: در طول سواحل استان بوشهر جاذبه های طبیعی منحصر به فردی وجود دارد که آنچنان مورد توجه و بهره برداری در بخش گردشگری نبوده است.
وی به وجود پارک های ملی دریایی در بوشهر اشاره کرد و گفت: البته بخش زیادی از این پارک تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و ورود گردشگران به آنجا ممنوع است اما می توان با همکاری مشترک دو سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و محیط زیست نسبت به برگزاری تورهای گردشگری در نقاط مختلف پارک های دریایی بوشهر اقدام کرد.
فروزانی یادآور شد: هم اکنون در ایام پیک تعطیلات به ویژه در نیمه دوم سال گردشگران زیادی از پارک ملی نای بند واقع در شهرستان عسلویه دیدن می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار