۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

تخصیص 10 میلیارد ریال برای احیای قلعه بندر سیراف

به منظور احیای قلعه تاریخی سیراف واقع در ساحل خلیج فارس، 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۶۵۵
تخصیص 10 میلیارد ریال برای احیای قلعه بندر سیراف

محمد ابراهیم فروزانی، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور انجام مرمت های اساسی در قلعه تاریخی سیراف معروف به " نصوری" امسال 10 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
این مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ملی به پروژه مرمت قلعه نصوری تخصیص یافته است.
وی گفت: قصد داریم پس از اتمام مرمت نهایی، با تغییر کاربری این قلعه تاریخی را به یک مهمانسرای سنتی تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون اقامتگاه مناسبی برای گردشگران در سیراف وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ایجاد این مهمانسرا در فضایی کاملا تاریخی می تواند بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی واقع شود.
به گفته فروزانی هم اکنون گردشگرانی که قصد سفر به سیراف را دارند باید اماکن اقامتی عسلویه برای اسکان استفاده کنند.
به گفته این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، مصالح به کار رفته در ساخت این قلعه تاریخی،سنگ های بزرگ و ملاط آن گل و گچ است .
وی تصریح کرد:این بنای تاریخی دارای بادگیری همانند بادگیرهای ساختمان های ساحلی خلیج فارس است که در نوع خود برای گردشگران بسیار جذاب است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر،همچنین از وجود گچبریهای زیبا و منحصر به فرد در قلعه تاریخی نصوری خبر داد.
وی،اظهار داشت: امیدواریم هر ساله اعتباراتی برای تکمیل عملیات مرمت و ساماندهی قلعه نصوری اختصاص یابد.
فروزانی یادآور شد:براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته،سایر آثار تاریخی واقع در ساحل خلیج فارس در بندر تاریخی سیراف،به زودی مرمت خواهند شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: وجود این آثار سیادت تاریخی ایران بر خلیج فارس را بیش از پیش بر همگان آشکار خواهد کرد.
وی عنوان کرد:با توجه به اهمیت تاریخی این قلعه و معماری آن که ویژه عمارتهای حوزه خلیج فارس است حفاظت از آن همواره مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: قلعه تایخی نصوری همواره در سالهای اخیر مورد مرمت های اضطراری قرار گرفته است.
این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: همچنین با مرمت و ساماندهی این قلعه تاریخی ،شرایطی فراهم می شود تا گردشگران علاقه مند بتوانند از تاریخ خلیج فارس دیدن کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار