۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

اجرای طرح های سالم سازی دریا در بنادر گز و ترکمن

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی طرح های سالم سازی دریا با مشارکت شهرداری های بنادر گز و ترکمن خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۳۶۳۸
اجرای طرح های سالم سازی دریا در بنادر گز و ترکمن

ابراهیم کریمی،مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام تابستان و افزایش ورود مسافران به استان گلستان از هم اکنون در حال آماده شدن برای پذیرایی از این گردشگران هستیم.
وی گفت: یکی از مهمترین علایق گردشگرانی که به استان گلستان وارد می شوند، استفاده از دریا و شنا کردن است.
کریمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مکان های ویژه ای برای شنای گردشگران در بندر ترکمن و بندر گز از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است که در خرداد ماه فعال خواهند شد.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، این طرح های دریا به سرویس های بهداشتی، سکو و آلاچیق مجهز هستند.
وی یادآور شد: قرار است با مشارکت شهرداری طرح های سالم سازی دریا با امکانات کامل در سواحل بندر گز، بندر ترکمن و سواحل گمیشان ایجاد شود.
وی اذعان داشت: ایجاد این طرح های سالم سازی هم اکنون در مرحله دریافت زمین است و ایجاد آن حداقل دو سال به طول خواهد انجامید.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: با همکاری اداره هلال احمر استان، نیروهای نجات غریق نیز در طرح های دریا مستقر خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه آبهای استان گلستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی ،یکی از امن ترین آبهای کشور برای شنا محسوب می شود، عنوان کرد: عمق کم آب در ساحل استان و نبود موجهای پرتلاطم ،باعث شده تا گردشگران زیادی برای شنا در فصل تابستان از خلیج گرگان استفاده کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان تصریح کرد:آمار غرق شدگی شناگران در آبهای استان گلستان،سالیانه رقم بسیار ناچیزی را به خود اختصاص می دهد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان،اظهار داشت: طرح های دریا در استان مطابق با استانداردهای روز دنیا و با دارا بودن امکانات لازم گردشگری ایجاد شده اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان گردشگری استان،بدون شک افزایش امکانات گردشگری در طول سواحل باعث می شود گردشگران بیشتری ،گلستان را به عنوان مقصد نهایی سفر خود انتخاب کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد: تعداد گردشگران ورودی به استان گلستان در مقایسه با سالهای گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
کریمی اظهار امیدواری کرد: تابستان امسال شاهد افزایش بیش از پیش ورود گردشگران به استان گلستان باشیم.
به گفته وی، ازسوی ستاد تسهیلات سفرهای استان تهمیدات لازم برای استقبال از این مسافران اندیشیده شده است که امید می رود لحظلات به یادماندی را در گلستان تجربه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار